Concept

Dacia 1300 - duh prošlosti u modernom ruhu

Jedan rumunjski dizajner prisjetio se davnih dana slave Dacie te je izradio konceptnu verziju osuvremenjene Dacie 1300, inače perjanice ponude rumunjskog brenda tog doba.

Malo tko danas nije čuo za rumunjski brend automobila Daciu, međutim, možda ima onih koji ne znaju da je Dacia bila vrlo popularna tijekom 60-ih, 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća. Davne 1969., oko četiri godine nakon što je komunistički vođa Nicolae Ceauşescu stupio na vlast Rumunjske, Dacia je počela proizvoditi model 1300, u osnovi Renault 12 'wannabe' za mase.

U srpnju 2004. proizveden je posljednji primjerak popularnog Dacijinog modela s proizvodnim brojem 1.959.730, samo mjesec dana prije 35. godišnjice 1300 modela. Alexandru Bogdan Maris, umjetnik iz Rumunjske, prisjetio se tih davnih dana slave Dacie te je izradio konceptnu verziju osuvremenjene Dacie 1300, inače perjanice ponude rumunjskog brenda.

Tvorac konceptnog 1300 modela kaže da bi njegova moderna Dacia 1300 imala sasvim drugačiju namjenu od svog legendarnog prethodnika. To više ne bi bio automobil za mase već luksuzna limuzina spremna da stane bokom uz bok s automobilima poput Audija A7 ili Porsche Panamere.

Marisova suvremena iteracija rumunjske limuzine zadržava elemente izvornog modela poput kromiranih dijelova, rešetke hladnjaka, oblika prednjih i stražnjih svjetlosnih sklopova pa i otvora za spremnik goriva.

►►►Dacia Duster limuzina?

Sam dizajn automobila prilično je agresivan i odvažan za jedan Dacia model. Predviđen broj putnika je četiri pri čemu bi svi putnici trebali uživati u vrlo prostranom interijeru. Pod poklopcem Maris zamišlja potentan V8 agregat u kombinaciji s elektromotorom.

Mladi dizajner inače je student na Sveučilištu Transylvania na odsjeku za industrijski dizajn a ovo nije prva konceptna studija koju je izradio. Naime, Maris je predstavio Dacia Logan Coupe koncept 2009. godine da bi nam danas pokazao svoj Dacia 1300 koncept.

Ipak, nema mjesta za nadu o serijskoj proizvodnji jer ovaj koncept nema nikakve veze s rumunjskim proizvođačem automobila i vjerojatno nikada neće biti ništa više doli zanimljiv rendering sjetnog rumunjskog umjetnika.

Maris kaže da je koncept tek 85 posto završen što znači da namjerava nastaviti raditi na svojoj dizajnerskoj studiji i dalje, a tko zna, možda se i Dacia zainteresira za projekt.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.