Mi-ray koncept razvijen je u GM-ovom Studiju za napredni dizajn u Seoulu. Kombinirajući najnovija dostignuća u razvoju hibridnih tehnologija s modernim dizajnom, Mi-ray istovremeno posjeduje prepoznatljiv dizajnerski jezik Chevroleta i prikazuje futurističku viziju onoga što možemo očekivati od ovog stogodišnjeg američkog brenda.
Predsjednik i izvršni direktor GM-a za Južnu Koreju, Mike Arcamone, kaže: ''Mi-ray' je korejska riječ za 'budućnost'. Mi-ray koncept pruža pogled u budućnost Chevroleta. On jača vezu između vozača i automobila i pruža svjež pogled na to kako bi sportski automobili u budućnosti mogli izgledati'.
Zavojita karoserija izrađena od karbonskih vlakana i CFRP-a (carbon fibre reinforced plastic) dodatno je naglašena kosim karakternim linijama, a ambijentalno osvijetljenje ispod njih stvara dojam klizeće linije svjetla kada je automobil u pokretu i daje svojevrstan dojam topline hladnom isklesanom tijelu automobila.
Specifična vrata po uzoru na trkaće automobile iz Le Mansa čine da sam ulazak u automobil bude vrlo osebujno iskustvu.
Agresivni prednji kraj na novi način interpretira prepoznatljivu Chevroletovu masku, a prednja rešetka s dva otvora okružena je LED svjetlosnim sklopovima. Prednji i stražnji branici podsjećaju pomalo na Chevroletove Corvette iz nekih prošlih vremena te naglašavaju sportski duh koncepta. Karbonski spojleri brinu se za kontroliranje potisnih sila i protoka zraka.
Mi-ray se kreće na kompozitnim 20-inčnim naplatcima od aluminija i karbona sprijeda i 21-inčnim naplatcima od istog materijala straga. Specifičan dizajn kotača evocira dojam pokreta čak i kad Mi-ray mirno stoji na mjestu.
Izgled unutrašnjeg prostora Mi-raya oslikava trkaću povijest Chevroleta. Kao i kod vanjskog izgleda, inspiracija za dizajn interijera dolazi od lovačkih aviona. Nalazimo hrpu brušenog aluminija, prirodne kože, bijelih tkanina i površina poput tekućeg metala što zajedno tvori dizajnerski jezik koji GM naziva 'sculptural velocity'.
Putnička kabina okružena je oklopom od karbona koji istovremeno osigurava iznimnu lakoću i čvrstoću. Površina karoserije izgleda dinamično i napeto, a kokpit ostavlja malo slobodnog mjesta za dvoje putnika koliko može smjestiti. Asimetrična sjedala stvaraju osjećaj povezanosti s automobilom, a ambijentalno svijetlo koje počinje od gornjeg dijela komandne ploče i nastavlja se u stražnji dio kokpita daje dojam luksuza.
Dizajneri automobila krenuli su sasvim novim smjerom u pogledu prikaza informacija. Informacije se naime prikazuju na komandnoj ploči kao projekcija ispred vozača i podijeljene su u tri zone. Ravno ispred vozača prikazuju se informacije o radu vozila, na lijevoj strani nalazi se prikaz stanja baterije, a s desna se prikazuju navigacijski podaci i podaci o potrošnji i broju prijeđenih kilometara.
Time se uklanja gomila instrumenata i indikatora na vizualno čistoj podlozi a vozač se može usmjeriti na zadovoljstvo vožnje automobila. Da unutrašnjost ipak nije lišena fizičkih elemenata dokazuje središnji greben koji udomljuje ekran na dodir i gumb za paljenje automobila. Kada se pritisne gumb za paljenje automobila, sve se aktivira, podižu se elementi koji su inače sakriveni a tzv. Interactive Projection, tj. projicirana slika postaje vidljiva na bijeloj površini komandne ploče.
Stražnje kamere na izvlačenje koje preuzimaju ulogu retrovizora izvlače se automatski kod bočnih stakala a tijekom vožnje po gradu tu je i kamera usmjerena prema naprijed koja u kombinaciji s GPS sustavom omogućava video prikaz u stvarnom vremenu što daje sasvim novo značenje riječi 'navigacija'.
Mi-ray za pogon koristi pogonski sustav sastavljen od elektromotora i standardnog motora s turbo punjačem. Na prednjim kotačima nalaze se dva elektromotora od 15 kW koji brinu za ubrzanja i nulu emisiju CO2 tijekom vožnje u urbanim sredinama. Dva elektromotora energiju crpe iz litij-ionskih baterija od 1.6 kWh koje također i skladište energiju putem regenerativnog kočenja.
Za malo žešću vožnju, Mi-rayu tu pomaže 1.5-litreni četverocilindrični motor s turbo punjačem koji u kombinaciji s elektromotorima pruža osjetan okretni moment na lijevim i desnim kotačima ovisno o potrebi. High-tech motor smješten je iza putničke kabine i pokreće stražnje kotače pri čemu potpuno neprimjetno koristi pomoć električnog pogonskog sklopa i na taj način određuje nove standarde u segmentu kompaktnih roadstera.
Sustav prijenosa s dvije spojke (DCT – dual clutch transmission) omogućio je smanjenje veličine pogonskog sustava tako što je bilo moguće ukloniti pretvarač okretnog momenta. Prijenosi se odvijaju brzo i čvrsto a tu je i start-stop sustav koji radi u kombinaciji s DCT-om.
'Pogonski sustav savršeno je usklađen s ostatkom vozila jer nudi izvrsne performanse uz minimalan štetan utjecaj na okoliš', rekao je Arcamone. 'Kombinirajući pogonsku tehnologiju GM-a i vizionarski dizajn, Mi-ray pokazuje kako će izgledati budućnost Chevroleta diljem svijeta'.
Nama se definitivno sviđa!