Sa sedam sjedala

Chevrolet Orlando - obiteljski monovolumen i za europsko tržište

Slika nije dostupna
Chevrolet je definitivno najveći ovogodišnji hit. Pad kupovne moći korejska je podružnica slavne američke marke, iskoristila za povećanje tržišnog udjela diljem Europe.

No sve im to, očito, nije dovoljno, jer upravo sada kreće prava ofenziva Chevroleta. 'Lansirati ćemo potpuno novi Aveo, imamo novu Captivu, iduće godine također stiže i Cruze s pet vrata. Iduće godine je i naša stota godišnjica koju ćemo proslaviti prodajom Volta koji predstavlja novu i inovativnu tehnologiju i nešto zaista pozitivno i zanimljivo', rekao je Andrew Higgins iz Chevroleta.

Osim toga, Chevrolet iduće godine na europsko tržište uvodi i Camaro te novu Corvettu, a prvi novitet u ofenzivi je novi Orlando. Njega smo upoznali u španjolskoj Valenciji, na 25 stupnjeva - usred prosinca. Idealna pozornica i svojevrsna posveta imenu koje je novi Chevrolet dobio po vrućem ljetovalištu na Floridi.

Orlando - prvi europski obiteljski monovolumen

Orlando je kompaktni monovolumen, nastao na platformi aktualne Opel Astre. No ta je platforma poprilično produžena jer ovdje ima mjesta za sedam sjedala, što je nešto sasvim novo u ponudi Chevroleta. 'Ovo je naš prvi europski obiteljski monovolumen. To je novi segment za nas. Ovo je crossover vozilo sa sedam sjedala, dobrom fleksibilnosti i odličnim hrabrim dizajnom', dodao je Higgins.

Hrabrost se dizajnu Orlanda nikako ne može poreći. Je li to pametna odluka, pokazati će se tek kada počne prodaja. U unutrašnjosti je Orlando ipak manje ekstravagantan.
Donosi sve što očekujemo od tipičnog monovolumena: brojne pretince, mjesta za odlaganje sitnica i slična praktična rješenja. I sve to u kombinaciji sa solidnom razinom izrade i materijalima čija kvaliteta ne oduševljava, ali ipak zadovoljava.

Praktično rješenje je i treći red sjedala, no samo u slučaju da vam ne treba prtljažnik. Naime, tada preostaje tek skromnih 89 litara zapremine. Situacija je mnogo bolja sa spuštenim trećim redom sjedala kada u Orlando stane solidnih 458 litara.

Biranje između tri motora

Motorizacija bi mogla predstavljati mali problem. Naime, kupci mogu birati između samo tri motora, što je, moramo priznati, dosta skromna ponuda. 'Imamo jedan novi benzinski motor i dva nova dizela te novi automatski mjenjač i nove ručne mjenjače', pojasnio je Higgins.

Konkretno, Orlando se nudi u kombinaciji s benzinskim motorom obujma 1,8 litara sa 140 konjskih snaga, dok dvolitreni dizeli razvijaju 130 i 163 konja. Performanse su, obzirom na snagu, prilično dobre. Primjerice, kod top dizelaša sprint do 100 traje 10 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 195 km/h.

Ovjes je izuzetno udoban, ali se zato prilikom agresivnijih prolazaka zavoja previše naginje.
Dosadašnje bolne točke mnogih Chevroleta - upravljač i mjenjač - na Orlandu su sada poboljšani.

>> VIDEO: Chevrolet Epica promašila europske dizajnerske ukuse

Novi korejsko-američki monovolumen na hrvatskom će se tržištu naći krajem siječnja iduće godine. Već su poznate i neke cijene. Primjerice, osnovni model s benzinskim motorom stoji 120.500 kuna, dok za slabiji dizelski model, sa srednjim paketom opreme, Chevrolet traži 146 tisuća.
Stoga, cijena zasigurno neće biti ograničavajući faktor prilikom odabira. Preostaje samo vidjeti kako će tržište reagirati na ukupan paket.

Emisiju Automotiv gledajte u jutarnjem terminu, u nnedjelju na programu Nove TV.