Tržište malih i kompaktnih gradskih vozila više klase sve je veće kako godine prolaze. Tim povodom BMW je predstavio novi Concept Active Tourer kao ključnu komponentu u razvoju brenda i širenju modelske ponude.
BMW je za svoj Concept Active Tourer koji je u osnovi plug-in hibrid koristio svoj eDrive koncept prvi puta predstavljen s BMW i8 modelom te time nagovijestio novu eru električnih i hibridnih pogonskih sklopova koji će zauzimati sve veće mjesto u ponudi ovog brenda. Specifičnost eDrive sustava jest da isti upravlja svim komponentama električnog pogona, od elektromotora, litij-ionskih baterija do inteligentne kontrolne jedinice motora.
U BMW-u se nadaju da će Concept Active Tourer biti vrlo privlačna opcija širokoj bazi kupaca, od onih koji žele udoban i komforan automobil s dinamičnim voznim karakteristikama, do onih koji vole povišen položaj sjedenja i vrlo funkcionalan i praktičan interijer podoban za svestranu upotrebu te tako vrlo pogodan i za obitelji.
Uz dugačak međuosovinski razmak od 2.670 mm i visoku liniju krovišta te kompaktan transverzalni motor s prednjim pogonom, inženjeri su bili u mogućnosti stvoriti doista prostran interijer. Prostor za prtljagu jednako je velikodušan obzirom da su baterije hibridnog pogona smještene u potpunosti ispod podnice prtljažnika.
Koncept je predstavljen u ekskluzivnoj boji karoserije High Reflection Silver uz par interesantnih detalja poput dodatnih aplikacija na prednjem kraju, bokovima i stražnjem kraju. Površine su izvedene u visokom sjaju uz mat detalje a suptilan odsjaj i međuigra sjajnih i mat površina dodatno naglašava linije automobila i boju karoserije.
S mnoštvom karakternih linija koje produžuju siluetu vozila i usisnicima zraka ispod prepoznatljive prednje rešetke, Concept Active Tourer odaje dinamičan karakter čak i kada stoji. Tom dojmu doprinose i veliki 20-inčni naplatci čiji srebrni metalni izgled prate drugi elementi na karoseriji poput umetaka na pragovima i kod usisnika zraka.
Stražnji kraj posebno je dojmljiv s širokim svjetlosnim sklopovima koji sežu daleko prema bokovima automobila i daju dodatan dojam širine i čvrst, sportski stav čemu dakako pomaže i aerodinamički oblikovan poklopac prtljažnika. S nisko položenom podnicom, utovar prtljage i drugih predmeta također bi trebao biti vrlo jednostavan i pristupačan.
Concept Active Tourer dolazi očekivano visoko-kvalitetno opremljen s kombinacijom kože i drva, te moderno i nadasve ergonomski konstruiranim kokpitom već standardno orijentiranim ka vozaču. Po prvi put BMW će ponuditi head-up display koji će se prikazivati na staklenoj površini na izvlačenje između upravljača i vjetrobranskog stakla pri čemu je prikaz naravno u boji.
Još jedna posebnost u unutrašnjosti vozila je novi ''Cool Shade'' panoramski krov koji se proteže preko cijele površine krovišta a svojom inovativnom SPD (Suspended Particle Device) tehnologijom može kontrolirati stupanj propuštanja svjetlosti čime se utječe i na temperaturu unutar vozila. Tako se jednim pritiskom gumba može zatamniti ili osvijetliti interijer a krovište se može naručiti i sa specifičnom grafikom u obliku lista drveta.
BMW je za putnike u vozilu pripremio još nešto posebno, tzv. ''Seismic Surf'' aplikaciju za iPad koja stvara kompjutersku igru u stvarnom vremenu prikupljajući i prikazujući podatke o brzini, ubrzanju i slično. Cilj igre je skupiti što više bodova tijekom virtualne rute i zabilježiti najučinkovitiji stil vožnje.
Za kraj valja spomenuti da ovo ipak nije još jedan hibrid kao i svi ostali. BMW Concept Active Tourer predstavlja pogonski koncept koji je posve nov za BMW brend. Točnije, 1.5-litreni benzinski motor iz BMW-ove obitelji motora Efficient Dynamics ne pogoni stražnje kotače kao što je to bio slučaj do sada već prednje kotače. Električni motor pogoni stražnje kotače te po potrebi može u potpunosti preuzeti rad automobila.
Spomenuti 1.5-litreni Twin Turbo benzinski motor je najnoviji i tehnološki najnapredniji pogonski sklop iz BMW EfficientDynamics-a. Ovaj motor temelji se na višestruko nagrađivanom 6-cilindričnom motoru s BMW TwinPower Turbo tehnologijom i kombinira najnoviju generaciju vrlo preciznog sustava izravnog ubrizgavanja, sustav varijabilnog rada ventila (VALVETRONIC) i naravno, vrlo moderne i napredne turbo punjače. Ta će se tehnologija koristiti u svim pogonskim sklopovima BMW Group EfficientDynamics obitelji i to ponajviše zbog toga što ne ovisi o ukupnom kapacitetu ili broju cilindara.
Novi 3-cilindrični motor kao što je ovaj u BMW Concept Active Toureru prvi je službeni predstavnik nove generacije motora kompaktnih dimenzija i vrhunske kombinacije dinamičnih performansni i učinkovite potrošnje. Glatki rad, brz odaziv i dinamične performanse unatoč maloj zapremnini popraćene su i pravim sportskim zvukom.
Drugi dio hibridnog pogonskog sklopa čini sinkroni elektromotor koji je također razvijen unutar BMW Grupe. Uz autonomiju od oko 30 km većina svakodnevnih obaveza može se obaviti s nula emisija štetnih plinova. Na raspolaganju je i ''boost'' funkcija koja pruža izuzetno dinamično ubrzanje a neovisno o stilu vožnje i odabiru, snaga se dostavlja trenutačno i glatko.
Litij-ionske baterije mogu se puniti preko bilo koje 220-voltne kućne utičnice a energija se tijekom vožnje može crpiti preko obje osovine i slati u litij-ionske baterije te tako povećati učinkovitost plug-in hibrida. Dok elektromotor automatski grabi energiju sa stražnje osovine tijekom kočenja, visoko-voltažni generator spojen s konvencionalnim benzinskim motorom dodatno puni baterije po potrebi.
Tu je naravno i napredan softver koji upravlja radom motora i nudi optimalne radne tj. vozne uvjete za maksimalnu učinkovitost hibridnog pogona a za izračune osim rada motora koristi i navigacijske podatke i stil vožnje. To je već poznati ECO PRO način rada koji može predložiti idealnu rutu vožnje za najnižu potrošnju goriva. ECO PRO može aktivirati i tzv. coasting način rada na dvije razine pri brzinama od 50 do 160 km/h gdje ovaj sustav u potpunosti gasi konvencionalan motor i omogućava rad korištenjem već nakupljene kinetičke energije.
Ukupna izlazna snaga ovakvog hibridnog pogonskog sklopa iznosi 190 KS uz 199 Nm maksimalnog okretnog momenta. U pravoj BMW maniri, ubrzanje je i dalje važna stavka te tako Concept Active Tourer može od nule do stotke ubrzati za manje od 8 sekundi i postići maksimalnu brzinu od 200 km/h. Obzirom da je ovo plug-in hibrid, koncept bilježi vrlo nisku potrošnju goriva od tek 2.5 l/100km što je u kategoriji s Toyota Prius hibridom.
Osim plug-in hibridnog pogonskog sklopa i izuzetno visoke razine opremljenosti u klasi luksuznih kompaktnih vozila, ovo je vozilo vrlo važno za BMW Grupu i iz razloga što će platforma na kojoj se proizvodi kasnije biti korištena za sljedeću generaciju MINI modela i potpuno novu modelsku liniju početnih modela BMW-a u 2014. godini. Usto, ovaj model označava još jednu prekretnicu za bavarskog proizvođača. Naime, koristeći prednji pogon čini se da bi mogao doći kraj jednoj eri kada je BMW koristio prednji pogon u reklamama da bi se našalio na račun konkurencije. Međutim, ovo je logičan korak u skladu s vremenima a treba također spomenuti i da su troškovi proizvodnje automobila s prednjim pogonom manje. Bilo kako bilo, zvuči i izgleda vrlo dobro.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.