BMW predstavio fenomenalni ActiveHybrid serije 5

BMW je upravo najavio dolazak najnovijeg hibridnog člana obitelj - BMW ActiveHybrid 5.

Novi hibrid temelji se na limuzini serije 5, točnije 535i modelu, a BMW se odlučio na kombinaciju svog 3.0-litrenog TwinPower Turbo rednog šestaka, električnog pogonskog sustava i 8-stupanjskog automatskog mjenjača. Najnovija generacija BMW-ove ActiveHybrid tehnologije također donosi sustav precizne kontrole upravljanja energijom. Kada se sve to zbroji, novi BMW ActiveHybrid 5 donosi izvrsnu ravnotežu između performansi i niske potrošnje goriva u klasu luksuznih sportskih limuzina.


Redni šestak sa 300 KS u kombinaciji s BMW-ovom TwinPower Turbo tehnologijom koji se nalazi pod poklopcem motora novog BMW ActiveHybrid 5 isti je onaj motor koji se nalazi u BMW 535i modelu, zaslužan za visok okretni moment, veliku snagu i učinkovitu potrošnju popularne 'Petice', dok elektromotor dostavlja dodatnih 55 KS a isti energiju crpi iz iznimno učinkovitih litij-ionskih baterija koje se nalaze u području prtljažnika. Sve u svemu, novi hibrid tako će dostavljati ukupno 335 KS.


Savršeno izbalansirana snaga koja dolazi iz dva pogonska sustava osigurava da se BMW ActiveHybrid 5 može pohvaliti ne samo najboljim performansama u klasi već i značajnim smanjenjem potrošnje goriva u odnosu na standardni BMW 535i model. Moguće je korištenje isključivo elektromotora a iako autonomija ne iznosi više od nekoliko kilometara ovaj hibridni pogonski sklop omogućava vožnju u gradskim gužvama uz nula emisija štetnih plinova.


Kako bi se potencijal nove ActiveHybrid tehnologije iskoristio do maksimuma, bavarski proizvođač ugradio je u novu hibridnu 'peticu' pregršt elektroničkih sustava koji osiguravaju optimalan rad pogonskog sklopa i maksimalnu učinkovitost. Visoko-performansni paket litij-ionskih baterija puni se kada je automobil u pokretu kao i prilikom kočenja a elektromotor djeluje kao generator koji puni visoko-voltažne baterije energijom. Prilikom ubrzanja elektromotor također preuzima funkciju dostavljanja dodatnog 'boosta', drugim riječima pomaže rednom šestaku s dodatnim prilivom snage na račun čega sportske vozne karakteristike ove limuzine još više dolaze do izražaja.


U standardni sustav kontrole stabilnosti, tzv. 'Driving Dynamics Control', kod hibridne inačice ugrađen je i ECO PRO način rad. Odabirom ovog načina rada mijenjaju se postavke vozila poput promjene stupnja prijenosa na automatskom prijenosu kao i kontrolne mape za pomoć pri ubrzanju i upravljanju što pruža relaksiranu vožnju uz nisku potrošnju goriva. U ECO PRO načinu rada, motor s unutarnjim izgaranjem može se kompletno isključiti pri vožnji do 160 km/h te tako iskoristiti već nakupljenu kinetičku energiju. Kako bi se izbjegao nepotreban rad motora prilikom stajanja na semaforu ili u gradskim gužvama, BMW ActiveHybrid 5 također je opremljen i hibridnim start/stop sustavom. Sve komponente hibridnog pogonskog sklopa i sustava skladištenja i korištenja energije razvijeni su posebno za novi ActiveHybrid 5 model.


Potrošnja ovog hibrida u kombiniranom ciklusu kreće se od 6.4 litre do 7 litara na 100 kilometara. Ubrzanje do 100 km/h traje 5.9 sekundi a maksimalna brzina je limitirana na 250 km/h.


Ovo je prvi puta da je BMW-ov redni 6-cilindrični motor uparen s BMW-ovim ActiveHybrid sustavom. Spomenuti 3.0-litreni motor koji dostavlja 300 KS i maksimalan okretni moment od 407 Nm već je dvije godine za redom osvojio nagradu za motor godine. BMW TwinPower Turbo tehnologija donosi dva turbo punjača, izuzetno precizan sustav ubrizgavanja goriva, varijabilan rad ventila i VALVETRONIC kontrolu usisa.

Sinkroni elektromotor u BMW ActiveHybrid 5 modelu ugrađen je u kućište 8-stupanjskog automatskog prijenosa što je donijelo uštedu u prostoru. Međuigru između elektromotora i mjenjačke kutije kontrolira spojka. Električni pogonski sustav dostavlja dodatnih 55 KS i 210 Nm a snagu crpi iz paketa litij-ionskih baterija posebno razvijenih za ovaj model. Paket baterija visokog kapaciteta ugrađen je u posebno čvrsto kućište koje je smješteno između lukova kotača u prtljažniku. Sastoji se od 96 ćelija, ima vlastiti sustav hlađenja i nudi kapacitet iskoristive energije od 675 Wh.


Poput elektromotora, kompresor klima uređaja također pokreće energija iz spomenutih litij-ionskih baterija što znači da putnici mogu uživati u ugodnoj temperaturi i u onim situacijama kada vozilo koristi isključivo električni pogon. U novu hibridnu 'peticu' ugrađena je i funkcija putem koje se klima uređaj može uključiti i prije ulaska u vozilo i paljenja motora.

Posebno razvijena Hybrid Auto Start-Stop funkcija omogućava neprimjetan rad kada se vozilo zaustavi u prometu, nakon što se motor s unutarnjim izgaranjem ugasi, automatski klima uređaj i dalje radi preko baterija. Kada vozač otpusti kočnicu, vozilo se ponovno pali u kombiniranom radu ili koristeći isključivo elektromotor, ovisno o stanju baterije i koliko snage vozač želi.


Još jedna inovacija koju po prvi puta možemo vidjeti u novom BMW ActiveHybrid 5 modelu je tzv. 'coasting' način rada kojime se dodatno smanjuje potrošnja tako što se motor s unutarnjim izgaranjem gasi ne samo kada automobil stoji već i u vožnji kroz grad ali i na otvorenome pri većim brzinama (do 160 km/h). Ovaj 'coasting' način rada gasi konvencionalan motor i odvaja ga od pogonske osovine. Od tog trenutka nadalje, BMW ActiveHybrid 5 radi bešumno s nula emisija štetnih plinova pri čemu svi sigurnosni sustavi kao i funkcije odgovorne za udobnost putnika u vožnji nastavljaju raditi.


Napredni elektronički sustavi koordiniraju rad konvencionalnog motora i elektromotora na proaktivan način na temelju unaprijed odabrane rute za još veću učinkovitost. Ovi sustavi spojeni su sa standardnim navigacijskim sustavom što znači da mogu pristupiti podatcima, analizirati ih te ukazati na promjene u uvjetima na prometnici. Na temelju analize podataka, svi pogonski sustavi i elektronika prilagođavaju se na način da se energija koristi po potrebi te skladišti po potrebi kako bi se vozač i automobil pripremili za ono što dolazi i najučinkovitije iskoristili energiju koja je na raspolaganju. Neki od čimbenika koji utječu na prilagodbu rada pogonskog sustava su topografija terena i ograničenja brzine. Na primjer, ako se prema navigacijskim podacima utvrdi da vozilo uskoro dolazi do uzbrdice, BMW ActiveHybrid 5 će usmjeriti svu električnu energiju u pružanje dodatne snage konvencionalnom motoru bez straha da će se baterije isprazniti, znajući da će se ponovno napuniti na nadolazećoj nizbrdici. Na dužim trasama nizbrdo elektromotor djeluje kao generator i puni baterije bez gubitka brzine.


Stanje pogonskog sustava prikazuje se na ekranima koji su jedinstveni za ActiveHybrid 5 model, a nalaze se na instrumentnoj ploči te prikazuju potrošnju energije i kasnije stanje popunjenosti baterija. Pored mjerača okretaja nalazi se dodatan mjerač koji pokazuje koliko dodatne snage pruža elektromotor prilikom ubrzanja. Ekran na iDrive sučelju pruža raznorazne informacije od razine popunjenosti baterije i omjera razmjene snage između dva tipa motora tijekom putovanja.


Šasija nove hibridne 'petice' tipična je za limuzine BMW serije 5, te stoga ovdje nalazimo tzv. 'double-wishbone' ovjes sprijeda, Servotronic, visoko-performansni kočioni sustav i 18-inčne alu naplatke. Tu je i 'Dynamic Damper Control' s elektronički kontroliranim amortizerima a isti se nalazi na popisu dodatne opreme. Dynamic Stability Control sustav također uključuje i sustav protiv proklizavanja (Dynamic Traction Control), Anti-lock kočioni sustav, Cornering Brake Control, Dynamic Brake Control, Brake Assist, Brake Fade Compensation, Brake Drying i Start-Off Assistant.


Postojećim aktivnim i pasivnim sigurnosnim sustavima dodani su elementi specifični za hibridni model koji štite baterije i pogonsku elektroniku. U slučaju sudara, na primjer, izuzetno čvrste strukturalne komponente i velike zone deformacije osiguravaju da se sile prilikom udarca zaustave daleko od putničke ćelije i komponenti hibridnog pogona. Uz cijeli dijapazon zračnih jastuka i zavjesa, kontrole zatezanja i otpuštanja sigurnosnog pojasa na prednjim sjedalima, valja spomenuti ISOFIX sustav vezanja dječje sjedalice na stražnjim sjedalima što ukazuje da je ova limuzina jednako pogodna za poslovnjake i obiteljske ljude. BMW Assist sustav uključuje i sustav obavještavanja o mogućem sudaru ili 'Automatic Collision Notification'. U slučaju sudara koji je dovoljno jak da se aktiviraju zračni jastuci, eACN sustav ima automatski poziv koji odašilje servisima za hitnu pomoć s telefona koji je ugrađen u vozilo. Poziv ne sadržava samo obavijest o sudaru već i lokaciju automobila i procjenu rizika od ozbiljnih ozljeda za putnike na temelju algoritma za izračunavanje vjerojatnosti ozljede prema brzini vožnje, jačini udara i slično. Ova procjena šalje se hitnoj pomoći kako bi znali kakva je situacija prije nego što stignu na mjesto nesreće.

Uobičajen Driving Dynamics Control nudi čak pet načina rada: Sport +, Sport, Comfort, Comfort + (uz Dynamic Damper Control – dodatna oprema), te ECO PRO. Pored 8-stupanjskog automatskog mjenjača na popisu dodatne opreme također se nalazi i 8-stupanjski sportski automatik koji nudi još brže promjene.


BMW ActiveHybrid 5 dolazi s nizom ConnectedDrive funkcija među kojima su sustav za pomoć pri parkiranju, surround view i rear-view kamere, sustav za automatsko gašenje dugih svjetala, sustav za detekciju vozila u mrtvom kutu, sustav za upozorenje prilikom prelaska u susjednu traku, Night Vision sa sustavom za prepoznavanje pješaka te Head-Up Display. Inovativne tehnologije ne manjka ni kada je u pitanju multimedija te je tu sučelje za 'pametne telefone' i prijenos glazbe. BMW Apps omogućava do sada neviđenu razinu integracije Apple iPhone-a. Za još veći komfor i individualnost, tu je automatska klima u 4 zone, sustav prozračivanja sjedala, Comfort Access, Smart Opener za prtljažnik i visoko-kvalitetni audio i infotainment sustav.


Za nas je ovakav hibrid puno bolja opcija nego potpuno električni automobil. Kada još uzmemo u obzir fenomenalnu tehnologiju koja je ugrađena u ovaj automobil onda smo uvjereni da će BMW ActiveHybrid 5 predstavljati sam vrh moderne auto industrije.

Povezane teme