BMW M modeli u varijanti sa dizelskim motorima

BMW M GmbH razvio je rješenje za ljude koji žele kombinaciju svakodnevne funkcionalnosti i niske potrošnje goriva a ne žele se odreći užitka u vožnji tipičnog za M performansne modele. Predstavljamo vam M dizelske modele.

Već duže vrijeme BMW planira izbaciti M modele sa dizelskim motorima a sada je stigla i službena potvrda u obliku ne jednog ili dva već četiri dizelska modela s oznakom M - BMW M550d limuzina, BMW M550d karavan, BMW X5 M50d i BMW X6 M50d.

M odjel odgovor je pronašao u novom 6-cilindričnom rednom dizelskom motoru razvijenom isključivo za BMW M performansne automobile koji će dolaziti opremljeni s M-ovom jedinstvenom tehnologijom turbo punjenja. Točnije, novi dizelaši obujma od tri litre biti će opremljeni s čak tri turbo punjača, common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja s vrlo preciznim piezo brizgaljkama i maksimalnim pritiskom punjenja od 2.200 bara što u konačnici rezultira ukupnom snagom od 381 KS i maksimalnim okretnim momentom od 740 Nm.

Trenutačan odaziv komandi i nevjerojatno dinamično dostavljanje snage u gornjem rasponu okretaja dolaze u kombinaciji s ekonomičnom potrošnjom zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji, automatskom Start/Stop sustavu i ECO PRO načinu rada.

Automatski 8-stupanjski mjenjač s poboljšanom dinamikom promjena stupnjeva prijenosa biti će dio standardne opreme sa svim BMW M modelima. U ponudi će također biti BMW-ov xDrive sustav pogona na sva četiri kotača s posebno razvijenim podešenjem za bolju dinamiku. Kod BMW M550d xDrive i BMW X5 M50d modela to će biti Performance Control, a kod BMW X6 M50d Dynamic Performance Control.

BMW M550d xDrive limuzina dolaziti će standardno opremljena s Driving Experience Control prekidačem, uključujući i ECO PRO načinom rada, dok će BMW M550d xDrive karavan biti opremljen zračnim ovjesom na stražnjoj osovini i automatskim samo-poravnavanjem, a oba modela će na popisu dodatne opreme imati Dynamic Damper Control sustav za podešavanje rada amortizera. BMW X5 M50d i BMW X6 M50d standardno će biti opremljeni zračnim ovjesom.

Dizajnerske promjene rezultat su funkcionalnih zahtjeva a iste u prepoznatljivom M stilu čine svaki od četiri nova modela prepoznatljivim i osebujnim svojim specifičnim aerodinamičkim dodacima, dizajnom vanjskih retrovizora i rešetkama usisnika zraka u metalik sivoj boji, te trapezoidnim ispušnim cijevima. Novi M modeli dolaze s 19-inčnim ultra-lakim alu naplatcima koji su dio standardne opreme s izuzetkom X6 M50d modela koji će se kretati na još masivnijim 20-inčnim naplatcima.

Ekskluzivni 20-inčni ultra-laki alu naplatci u istoj metalik sivoj boji kao i rešetka usisnika zraka i vanjski retrovizori, tvorničkim imenom Ferric Grey, biti će dostupni na popisu dodatne opreme za sve modele. Svi modeli također će na pragovima nositi ispisanu modelsku oznaku koja će se nalaziti i na vratima prtljažnika, na instrumentnoj ploči te na pokrovu motora.

Osebujan M stil prepoznatljiv je i u izgledu interijera koji odražava sportski karakter automobila. Ručica mjenjača nosi M logo, cijela unutrašnjost presvučena je u kombinaciju Alcantare i Nappa kože te tako i M sportska sjedala u crnoj boji na X5 M50d i X6 M50d modelima dok će M550d xDrive modeli u limuzinskoj i karavanskoj karoserijskoj inačici imati interijer u kombinaciji Alcantare i platnene tkanine u sivoj boji dodatno ukrašenoj kontrastnim prošivima i M logom. Svi modeli u unutrašnjosti će imati M kožni sportski upravljač s polugama za promjenu stupnjeva prijenosa.

Svi BMW M performansni automobili tradicionalno dolaze s širokim rasponom standardne opreme za još veću udobnost te nude i jednako širok raspon personalizacijskih mogućnosti. Da spomenemo samo neke, tu je Comfort Access automatski sustav otvaranja vrata prtljažnika (u Njemačkoj dio standardne opreme s X6 M50d i BMW M550d xDrive karavanom) kao i tzv. hands-free otvaranje prtljažnika (standardna oprema s BMW M550 xDrive limuzinom i karavanom), električni panoramski krov, vrata s Automatic Soft Close funkcijom, grijani upravljač, podesiva sjedala s memorijom, adaptivna LED prednja svjetla (standardna oprema kod X6 M50d), navigacijski sustav s hard diskom, visoko-kvalitetni audio sustav i 'entertainment' sustav za putnike na stražnjim sjedalima.

BMW M odjel nudi i niz pomoćnih sustava i mobilnih usluga u sklopu BMW ConnectedDrive programa bez konkurencije u svojoj klasi, kao što su Head-Up Display, adaptivni svjetlosni sklopovi, High-Beam Assist za automatsku prilagodbu dugih svjetala, BMW Night Vision sa sustavom detekcije pješaka (standardna oprema s BMW M550 xDrive modelima), Active Cruise Control sa Stop&Go funkcijom, sustav upozorenja kod nenamjernog napuštanja prometne trake ili tzv. Lane Departure Warning System (standardna oprema kod M550 xDrive modela), zatim kamera za vožnju unatrag s pogledom iz ptičje perspektive (standardna oprema kod X5 M50d i X6 M50d) te Surround View (standardna oprema kod M550d xDrive), informacije o ograničenjima brzine, pristup Internetu, još bolja integracija pametnih telefona i prijenosnih memorija, Real-Time informacije o prometu i aplikacije za on-line radio te naravno Facebook i Twitter.


BMW M550d xDrive limuzina:
Ubrzanje do 100 km/h: 4.7 sekundi uz maksimalnu brzinu od 250 km/h
Prosječna potrošnja: 6.3 litre/100 km

BMW M550d xDrive karavan:
Ubrzanje do 100 km/h: 4.9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 250 km/h
Prosječna potrošnja: 6.4 litre/100 km

BMW X5 M50d:
Ubrzanje do 100 km/h: 5.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 250 km/h
Prosječna potrošnja: 7.5 litre/100 km

BMW X6 M50d:
Ubrzanje do 100 km/h: 5.3 sekunde uz maksimalnu brzinu od 250 km/h
Prosječna potrošnja: 7.7 litre/100 km


BMW je predstavio i osvježenu verziju X6 modela koji je diljem svijeta prodan u preko 150.000 primjeraka. Što se tiče estetskih promjena iste uključuju neke suptilne promjene na prednjoj masci na račun kojih se X6 više približio izgledu najnovije serije 3 i 5, a biti će opremljen i adaptivnim LED prednjim svjetlosnim sklopovima umjesto standardnih Xenon svjetala. Sitne promjene su zahvatile i interijer a Bavarci su ubacili i par novih boja karoserija.

Novi pripadnici M obitelji biti će predstavljeni na ženevskom auto salonu u ožujku a do tada vam donosimo prve detalje i veliki broj fotografija. Mišljenja smo da je BMW trenutno najbolji proizvođač dizelskih agregata na svijetu te da Audi, Mercedes-Benz i ekipa imaju jako puno razloga za brigu.