BMW Motorrad je sastavni dio BMW Grupe i kao takav isto tako posvećuje sve više pažnje novim rješenjima za budućnost mobilnosti, ali i potrebama kupaca. BMW Motorrad upravo je u procesu proširivanja svojih poslovnih aktivnosti na novo područje, područje urbane mobilnosti. Oslanjajući se na gotovo 90 godina iskustva u proizvodnji motocikala, BMW Motorrad donosi inovativni koncept za gradski promet.
Prije isteka ove godine, BMW Motorrad će predstaviti dva nova modela u okviru svog novog projekta urbane mobilnosti, oba u klasi maxi skutera. BMW maxi skuteri donose funkcionalnost skutera i vozačko zadovoljstvo pravog motocikla. Oba modela pogoniti će visoko-performansni i vrlo učinkoviti 2-cilindrični motori s unutarnjim izgaranjem.
BMW Motorrad također planira doprinijeti strategiji BMW Grupe za održivu mobilnost tako što je na frankfurtskom auto salonu predstavio jedan model na električni pogon. U ovom trenutku tek koncept, ovaj model zove se BMW Concept e.
BMW Concept e utjelovljuje viziju električnog skutera kako ga vidi ekipa iz BMW Motorrada. Sve veće gužve u prometu, kao i ekološka ali i ekonomska pitanja, potakli su porast potražnje za drugačijim tipovima prijevoza posebice u velikim gradovima. E-skuter s tehnološkim rješenjima koja se temelje na održivom razvoju i estetski vrlo privlačan dizajn čine Concept e prilično dobrim odgovorom na ta pitanja.
Concept e je u ovom trenutku tek vizija inženjera i dizajnera iz BMW Motorrada koji su poželjeli napraviti e-skuter za budućnost, skuter koji će biti električan, digitaliziran i dinamičan. Dizajneri su si namjerno ostavili dosta slobode prilikom dizajna motocikla jer su željeli krenuti novim putem.
Krajnji rezultat odražava temeljne vrijednosti BMW Motorrada: emocije, dinamične performanse i inovativnost. U isto vrijeme, puristički dizajn, odabir boja i materijala trenutačno ukazuju da je riječ o ekološki čistom, učinkovitom, ali i agilnom vozilu na dva kotača koje omogućava lagano kretanje po gradskim sredinama.
U slučaju Concept e studije, glavni cilj bio je prenijeti poseban karakter električne pogonske tehnologije na vanjski izgled motocikla. Inovativni električni pogon pruža razumnu alternativu mobilnosti koja je primjerena za svakodnevnu upotrebu u gustom prometu trajno rastućih gradova diljem svijeta.
Kao i kod drugih motocikala ovog proizvođača, takozvano podijeljeno naličje proteže se od vrha do pokrova kotača što mu daje nepogrešiv, dinamičan izgled. Uspješan dizajnerski stil BMW Motorrada također se odražava i u izgledu spojlera i aerodinamički oblikovanog panela u obliku bumeranga.
Kratki sportski stražnji kraj naglašava vozne karakteristike ovog električnog skutera te i vizualno ukazuje na dinamične performanse koje dodatno naglašava nisko rezano vjetrobransko staklo. Izrađen od akrilnog stakla s natpisom 'Concept e' na oba boka motocikla nalaze se pokrovi za baterije i pogonsku jedinicu u 'Electric Yellow' boji koja nas podsjeća više na zelenu nego žutu boju. Ova žuto-zelena boja simbolizira tehnički karakter električki pogonjenog skutera.
Još jedna naznaka vizionarskog karaktera Concept e skutera je odbacivanje konvencionalnih retrovizora. Umjesto toga tu su dvije kamere integrirane u staklo na stražnjem svjetlosnom sklopovlju koje vrlo učinkovito prikazuju stanje na cesti iza vozača preko dva LCD monitora instalirana u kokpit. Brzina i drugi važni podaci također se prikazuju na digitalnom ekranu u kokpitu.
Što se tiče električnog pogona i baterija, BMW Motorrad se oslanja na iskustva i dostignuća stručnjaka iz BMW Grupe koji rade na e-tehnologijama. BMW i 'high voltage' tehnologija (60 volti) s najvišim sigurnosnim standardima omogućava električki pogonjenim vozilima da postižu jednako ubrzanje kao i maxi skuteri s tradicionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.
Velikodušni kapacitet baterije, inteligentni sustav upravljanja rada baterije i učinkovit sustav regenerativnog kočenja omogućavaju vrlo realnu autonomiju od 100 kilometara što je više nego dovoljno za svakodnevnu upotrebu.
Štoviše, inženjeri iz BMW Motorrada žele postići kontinuiranu stabilnu snagu i veću maksimalnu brzinu koja će omogućiti sigurno zaobilaženje na bržim prometnicama, pogotovo u slučaju kada se voze dvije osobe, zbog veće težine.
Baterija se puni preko standardne kućne utičnice i nije potrebna nikakva posebna stanica za punjenje. Kada je baterija kompletno prazna, punjenje traje do tri sata. Iz praktičnog iskustva s konceptnim vozilima pokazalo se da se baterija rijetko kada isprazni do kraja što znači da bi punjenje baterije moglo trajati i kraće od tri sata.
Budući serijski, proizvodni model tako će pružiti dugotrajno, ekološki čisto rješenje za gradski prijevoz primjereno za svakodnevnu upotrebu.
Nama izgleda jako dobro i uz kratko punjenje baterija te pristojni domet, predstavlja idealno vozilo za gradske gužve!