Konceptni automobil, koji će predstavnicima medija biti predstavljen sljedećeg tjedna, samostalno traži slobodno parking mjesto te izvršava parkiranje bez asistencije vozača. Pametni automobil bez vozača istovremeno sigurno komunicira s drugim automobilima kao i pješacima koji se nalaze na parkiralištu.
„Autonomno parkiranje je konceptna tehnologija koja oslobađa vozača potrebe za traženjem slobodnog parking prostora. Vozač jednostavno ostavlja automobil na ulazu u parking i kasnije dolazi po njega,“ ističe Thomas Broberg, stariji sigurnosni savjetnik pri Volvo Car grupaciji.
Vehicle 2 Infrastructure tehnologija, tj. odašiljači u cestovnoj infrastrukturi, obavještavaju vozača kada je usluga dostupna. Vozač preko aplikacije na mobilnom telefonu aktivira sustav autonomnog parkiranja i bezbrižno se udaljava od vozila. Automobil zatim putem senzora određuje slobodno parking mjesto i zauzima isto. Procedura se obrnutim redoslijedom obavlja kada se vozač vraća po automobil.
Kombinacija autonomne vožnje s detekcijom i automatskim kočenjem omogućava sigurnu interakciju Volvo automobila s ostalim vozilima i pješacima na parking prostoru, a brzina i kočenje su prilagođeni za ugodnu integraciju u parking okruženju.
►►► Najskuplji gradovi na svijetu za parkiranje
„Naš pristup se temelji na principu da se autonomno pokretani automobili moraju sigurno kretati u okruženju s neautonomnim vozilima i nezaštićenim sudionicima u prometu,“ dodaje Broberg.
Cilj je Volva preuzeti vodstvo na polju autonomne vožnje, a nakon prvih konceptnih vozila planirano je predstavljanje ove inovativne tehnologije krajnjim korisnicima. Koncept autonomnog parkiranja je jedan od nekoliko razvojnih projekata na ovom području. Volvo je ujedno i jedini automobilski proizvođač među sedam europskih partnera koji je sudjelovao u SARTRE projektu sigurnih cestovnih vlakova, uspješno okončanom 2012. godine. Projekt je uključivao vodeći kamion, koji je samostalno pratila kolona od četiri Volvo vozila pri brzini do 90 km/h, s razmakom između vozila koji je nekad iznosio samo četiri metra.
„Autonomno parkiranje i tehnologija samostalne vožnje u koloni su još u procesu razvoja. Ipak, prvi korak prema vodstvu u području autonomne vožnje, napravit ćemo predstavljanjem sustava samostalnog upravljanja u sljedećoj generaciji modela XC90 koja stiže koncem 2014. godine,“ zaključuje Broberg.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.