IZBOR na tržištu rabljenih je golem. Koji je automobil posebno solidan? U kojeg je rizik popravka najmanji? Pitanja koja postavljaju posebice štedljivi kupci vozila jeftinijih klasa. Pitanja na koja opširne odgovore daje AUTO BILDOVO izvješće s tehničkih pregleda 2016. godine – za 233 modela.
Ovdje vam predstavljamo izbor modela u najnižem rangu cijena koji se na tehničkim pregledima ističu malim brojem nedostataka.
Naravno, samo to nije jamstvo za bezbrižnu vožnju nakon kupovine: na tehničkom pregledu najvažniji su za sigurnost odgovorni konstrukcijski dijelovi poput ovjesa ili kočnica.
Međutim, prije kupovine trebalo bi znati i prijete li konstrukcijom uvjetovani kvarovi motora ili mjenjača. Onaj tko se, primjerice, zanima za Golf Plus koji na tehničkom pregledu dobiva malo kritika, mora znati izabrati pravi motor.
AUTO BILDOVO izvješće isporučuje i te informacije o rezultatima ispitivanja – savršena pomoć svakom kupcu rabljenog pri donošenju odluke.
1. FORD FUSION
NEUPADLJIV, ALI U DOBROJ FORMI – od 22.000 kuna
Ford Fusion koji se proizvodio od 2001. do 2012. inačica je visoka krova Fieste Mk VI (2001. – 08.). Mjesta za četvero, 337 litara prtljažnog prostora, visok položaj sjedenja, savršen pogled naokolo, čvrsto namješten ovjes s dovoljno udobnim oprugama te za Ford tipičan izravan upravljač čine Fusion ugodnim automobilom za svakidašnjicu.
Za kupce rabljenog važno: zavidna dugovječna kvaliteta i pouzdanost. Na tehničkom pregledu i jedanaest godina star Fusion često nema nedostataka. Zbog tih kvaliteta lako mu opraštamo jednostavan izgled.
SAVJET ZA KUPNJU: srednji benzinac 1.4 (80 KS) dovoljno je snažan i jako pouzdan
Plus – prostran, pouzdan, udoban, pregledan
Minus – neuglađen Durashift mjenjač, ESP tek od 1.4
2. MAZDA 2
SPORTAŠ S MALO NEDOSTATAKA – od 35.000 kuna
Mazda 2 (Typ DE, 2007.-2014.) vozi se sportski gotovo kao Mini, ali nema njegov broj nedostatka i mnogo je jeftinija.
Već je najmanji benzinac sa 75 KS dovoljan za živahno napredovanje Mazde 2 koja ne teži niti jednu tonu. Pritom treba često mijenjati brzine, ali to pričinja užitak zahvaljujući kratkim rasponima spretno smještenog ručnog mjenjača.
Uz to pristaje čvrsto namješten ovjes, vozna obilježja i izravan upravljač koji na tehničkim pregledima pretvaraju izuzetnu Mazdu u istinski model za uživanje u vožnji.
SAVJET ZA KUPNJU: 1.3 MZR (75 KS). Dovoljno živahan zahvaljujući maloj težini.
Plus – jako pouzdana, živahni motori, žustra vozna obilježja
Minus – mali prtljažnik, malo mjesta straga, udobna
3. VW GOLF PLUS
STVAR JE U MOTORU – od 35.000 kuna
Je li uzoran momak za bezbrižnu vožnju ili prava katastrofa s kvarom motora – kao u brojnim VW-ovima, i u Golfu Plus (2004.-2014.) sve ovisi o izboru motora.
U načelu vrijedi: na tehničkom pregledu praktičan i udoban Golf visoka krova često ne pokazuje nedostatke, na živahnim TSI motorima ponuđenim od 2006. često puknu upravljački lanci, posljedica čega su skupa oštećenja motora.
SAVJET ZA KUPNJU: za one koji mnogo voze: 1.6 TDI (105 KS) od 5. mj./2009. Svi koji prevaljuju manje kilometara bit će zadovoljni s 1,6-litrenim atmosferskim benzincem (102 KS) jer, za razliku od TSI motora, nikad ne kvari raspoloženje.
Plus – visoka udobnost, lagan ulazak, solidna karoserija
Minus – kvarovi motora na 1.2 i 1.4 TSI, neispravan mjenjač s dvije spojke
4. TOYOTA PRIUS II
ŠTEDIŠA GORIVA S TRAJNIM KVALITETAMA – od 45.000 kuna
Pionir hibridne tehnike, najprodavaniji hibridni automobil u svijetu, trostruki pobjednik AUTO BILDOVA izvješća s tehničkih pregleda i osvajač najbolje ocjene na AUTO BILDOVU maratonskom testu na 100.000 kilometara.
Ponajprije u gradskoj stani-kreni vožnji hibridni pogon Priusa II (2003. – 2009., 112 KS) s potrošnjom od oko pet litara pokazuje svoj dar za štednju.
Sumnje u dugovječnost hibridne tehnike su neutemeljene: baterijski blok i nakon mnogo godina funkcionira bez poteškoća. Toyota daje osam godina jamstva na akumulator.
SAVJET ZA KUPNJU: postoji samo jedna inačica pogona i karoserije: zakošen stražnji kraj sa 112 KS.
Plus – jako trajan i pouzdan, štedljiv u gradu
Minus – troma vozna obilježja, osrednje udoban ovjes
5. OPEL MERIVA
NIJEDAN MALI MONOVOLUMEN NIJE VEĆI – od 49.000 kuna
Ovaj se mali monovolumen već dva puta pokazao jako velikim: nakon ukupne pobjede u AUTO BILDOVU izvješću s tehničkih pregleda 2014., Meriva B (od 2010.) pobijedila je 2015. u kategoriji monovolumena.
Posebnost druge Merive: stražnja su vrata ovješena straga i otvaraju se suprotno smjeru vožnje. Razlog za kupnju je ponajprije prostranost stražnjeg dijela. S lakoćom stanu četiri osobe.
Mini monovolumen se po potrebi pretvara u malo dostavno vozilo s do 1500 litara tovarnog prostora i ravne utovarne površine.
SAVJET ZA KUPNJU: štedljivi biraju 1.3 CDTI (95 KS). Uglađeniji rad i ravnomjernija isporuka snage obilježavaju 1.6 CDTI (95/110/136 KS) koji je u ponudi od 11/2013.
Plus – mnogo mjesta uz kompaktne dimenzije, praktičan, solidan
Minus – najmanji benzinac 1.4 (100 KS) slabo vuče
ZAKLJUČAK
Mali broj nedostataka u starosti ukazuju na dugotrajnu kvalitetu. Međutim, odlučujući je izbor motora jer primjeri VW-a ovdje pokazuju da neovisno o rezultatima na tehničkim pregledima mogu prijetiti skupi kvarovi.