Nova Mazda 2

Automobil za kojeg nećete požaliti platiti više

Slika nije dostupna
Današnji modeli iz klase malih gradskih automobila doista su posve odrasli.

Ukoliko kupac ne treba višak mjesta na stražnjoj klupi i u prtljažniku, ili pak povišenu karoseriju, tada doista nema što tražiti izvan ove kategorije. No, upravo ta kompetitivnost malih automobila znači i kako je gužva u ovom segmentu prilično velika. Točnije, prepuna odličnih automobila. Jedan od njih je i Mazda 2.

Nakon susreta s više izvedbi male Japanke, na red je došla i najbolja verzija, oznake GTA.Konkretno, ovdje je riječ o najsnažnijem benzincu snage 102 konja te posebnim šminkerskim detaljima na vanjštini poput drugačijih farova, proširenih pragova, stražnjeg spojlera i aluminijskih naplataka veličine 16 cola.

Tu je i trendi bijela boja tako da Mazdica doista izgleda atraktivno. Sve je to bilo obuhvaćeno nedavnim redizajnom koji je donio sitne promjene i u kabini. Više funkcionalne nego li estetske prirode. Konačno, Mazdica iznutra ne izgleda genijalno ali mjesta zamjerkama nema. Sve je na svom mjestu i sve djeluje japanski pedantno složeno. Jedina zamjerka u biti ide na račun tvrđe plastike što neki konkurenti ipak rade bolje.

Komande na upravljaču, grijanje sjedala i slični luksuzno-funkcionalni detalji, dio su bogate GTA opreme. Koliko god 'dvojka' izgledala simpatično i ostavljala dojam solidno izrađenog automobila, ipak je ono što vozač osjeća u vožnji, faktor zbog kojeg je ovaj automobil postao toliko omiljen.

Naime, Mazda 2 se vozi nevjerojatno agilno. I to neovisno o motoru. Upravljač je vrlo izravan, iako nikad pretjerano težak ili naporan. Ovjes jednostavno obožava nagle promjene smjera i zavoje ali ne bježi niti od neravnina na hrvatskim cestama.

K tome, karoserija i šasija, značajno olakšani u odnosu na prethodnu generaciju, bez problema odgovaraju na visoke zahtjeve spomenutih komponenata, a isto čine precizan mjenjač i snažan motor.

1,5 litreni benzinac sa 102 konja je optimalan za ispitivanje mogućnosti automobila iako je posve jasno kako će se većina odlučiti za slabiji motor, koji je pak posve dostatan za laganu Mazdicu. Najjači motor, posve očekivano, voli visoke okretaje, kada to zna i naplatiti nešto višom potrošnjom.

I tu je na gubitku u odnosu na moderne turbo benzince ali i u činjenici kako raspolaže i znatno manjim okretnim momentom. S ubrzanjem od 10,7 sekundi i najvećom brzinom od 188 km/h, 'dvojka' GTA je bez problema spremna i za dulja putovanja.

Konačno, nema sumnje kako 'dvojku' još jednom preporučujemo. S cijenom od 124 tisuće kuna, model GTA je među najskupljima u klasi, no tko želi vrhunsku opremu i potentan motor, taj neće žaliti dodatnog novca.

Povezane teme