Novi Audi A3 Sportback krase izdužene i elegantne linije. Dok su dužina (4.31m), širina (1.78m) i visina (1.43m) tek neznatno veće od prethodnog modela, međuosovinski razmak sada je 2.64m što je povećanje od 58 milimetara u odnosu na izlazeći model. Time je ovaj model s petera vrata 35 mm duži od jedne osovine do druge u odnosu na verziju s troja vrata.
Izražajan element na prednjem kraju vozila u obliku velike rešetke hladnjaka koja prominentno leži unutar sivog šesterokutnog okvira, uz strmo nakošen, i pomalo spušten pogled, novom A3 Sportbacku daju impozantan i fokusiran izgled.
Audi kupcima nudi i mogućnost naručivanja opcionalnih xenon plus svjetlosnih sklopova s LED dnevnim svjetlima dok će kompletno LED svjetlosni sklopovi stići u kasnijem trenutku. Veliki usisnici zraka na prednjem braniku također ukazuju na performansni potencijal pogonskih jedinica.
Stražnji kraj automobila izuzetno je ekspresivno oblikovan raznim plošnim udubljenjima i izbočenjima te strogim, oštrim linijama a podijeljeni stražnji svjetlosni sklopovi koji se protežu prema bokovima automobila dodatno naglašavaju širinu vozila. Oštar nagib na donjem kraju branika završava difuzorom a ovisno o odabiru agregata ispušni sustav završava s jednom ili dvije ispušne cijevi na lijevoj strani automobila.
Audi će novi A3 Sportback nuditi u 13 boja karoserije a opcionalni paket visokog sjaja dodaje elemente oko prozora (serijski s Ambiente paketom opreme). Sportski orijentirani kupci moći će odabrati S-line sportski paket ili S-line paket opreme za vanjski izgled vozila.
Proizvođačev princip primjene ultra-lakih elemenata već je neko vrijeme čvrsta okosnica dizajna novih modela za ovaj brend. Masa novog A3 Sportback modela smanjena je za čak 90 kg u odnosu na prethodni model. Opremljen s 1.4-litrenim TFSI motorom, model s petera vrata na vazi pokazuje samo 1.205 kg.
Visoko-kvalitetne komponente od čelika oblikovanog pri visokim temperaturama u putničkom prostoru formiraju čvrstu ali i izuzetno laganu strukturu. Naime isti sačinjavaju velik dio karoserije i jedan su od glavnih čimbenika u uštedi mase, točnije odnose 37 kg u samom putničkom prostoru. Čvrsti i izuzetno čvrsti čelici korišteni su i u drugim područjima. Poklopac motora, branici, profil iza prednjeg branika i dijelovi za prednju osovinu izrađeni su od aluminija. Ovakvom kombinacijom i primjenom materijala ušteđeno je oko 12 kg što posljedično poboljšava raspodjelu opterećenja po osovinama.
Prtljažnik nudi 380 litara prostora u osnovnoj konfiguraciji. Kapacitet prtljažnika povećava se na 1.220 litara kada se spuste stražnja sjedala. Podnica prtljažnika je ravna a prostor između lukova kotača mjeri 100 cm u širinu. Sama podnica može se umetnuti na dvije razine a potpornji na kojima leži označeni su malim LED svjetlima. Stražnje sjedalo spušta se u omjeru 60:40 a moguće ga je spustiti i do kraja.
Karoserija novog A3 Sportbacka izuzetno je čvrsta i tiha obzirom da komponente poput zvučno-izoliranog vjetrobranskog stakla smanjuju razinu buke u interijeru. Pasivna sigurnost također je na vrhunskoj razini a tome u prilog ide i podatak da je novi A3 Sportback opremljen pirotehničkim elementom s unutarnje strane poklopca motora koji se aktivira u slučaju sudara ili naleta pješaka i podiže poklopac za nekoliko centimetara što ublažava udarac.
Što se tiče motorizacijskih opcija, kao i obično, Audi će novi A3 Sportback nuditi s više varijanti TDI i TFSI motora. Sve motorizacijske opcije karakteriziraju tehnološka rješenja za povećanje učinkovitosti potrošnje goriva kao što su izravno ubrizgavanje, turbo punjači, inovativan sustav upravljanja temperaturom i start-stop sustav. Potrošnja goriva smanjena je tako u prosjeku za oko 10 posto u odnosu na prethodni model.
Model s 1.6-litrenim TDI motorom nuditi će najnižu potrošnju unutar ove modelske linije. Kompaktni dizelski motor koji karakterizira minimalno unutarnje trenje, u prosjeku troši tek 3.8 l/100km u kombinaciji s ručnim mjenjačem. Ova brojka dolazi popraćena emisijama CO2 od 99 g/km a spomenuti 1.6 TDI novom A3 Sportbacku omogućava da od nule do stotke ubrza za 10.9 sekundi a nastaviti će ubrzavati do maksimalne brzine od 194 km/h.
Novo-razvijen 2.0 TDI motor s balansnom osovinom koja se sada okreće unutar kućišta radilice motora dostupan je u dvije verzije. U slučaju A3 Sportbacka s prednjim pogonom opremljenim s verzijom 2.0 TDI-a sa 150 KS (110kW) i 320 Nm okretnog momenta, ubrzanje od 0-100 km/h postiže se za 8.4 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 213 km/h. Prosječna potrošnja goriva iznosi tek 4.6 l/100km uz CO2 emisije od 120 g/km.
Potentnija verzija 2.0 TDI-a nudi 184 KS (135kW) i 380 Nm što je dovoljno za ubrzanje od 0-100 km/h za 7.4 sekunde i maksimalnu brzinu od 232 km/h (kod modela s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem). Prosječna potrošnja u ovom slučaju iznosi 4.3 l/100km uz CO2 emisije od 111 g/km.
U kasnijem trenutku uslijediti će 1.2 TFSI benzinski motor koji je svojim aluminijskim kućištem radilice motora pažljivo projektiran za što manju masu i minimalno trenje. Spomenuti agregat dostavljati će 105 KS (77kW) i 175 Nm okretnog momenta. U kombinaciji sa S-tronic mjenjačem, A3 Sportback opremljen ovim motorom do 100 km/h ubrzati će za 10.7 sekundi i postizati maksimalnu brzinu od 193 km/h. Prosječna potrošnja iznositi će tek 4.9l/100km što će biti popraćeno emisijama CO2 od 114 g/km.
Novi 1.4 TFSI motor koji od sada ima aluminijski blok na vazi pokazuje tek 107 kg što je 21 kg manje u odnosu na prethodnu verziju. Isti dostavlja 122 KS (90kW) i 200 Nm što je dovoljno da A3 Sportback ubrza od 0-100 km/h za 9.3 sekunde i postigne maksimalnu brzinu od 203 km/h. Prosječna potrošnja goriva iznosi 5.3 l/100km uz emisije CO2 od 123 g/km.
Druga verzija 1.4 TFSI motora koja će uslijediti nešto kasnije dostavlja 140 KS (103kW) i 250 Nm. Spomenuti motor dolaziti će s inovativnim COD (cylinder-on-demand) sustavom koji gasi drugi i treći cilindar pri manjim do osrednjim opterećenjima te tijekom vožnje pri konstantnoj brzini.
Prosječna potrošnja ovog potentnog 1.4-litrenog motora iznosi 4.7 l/100km uz emisije CO2 od tek 110 g/km. Performanse su sportske a uz vrijeme ubrzanja do stotke od 8.4 sekunde (s ručnim mjenjačem) i maksimalnu brzinu od 213 km/h zasigurno neće razočarati.
Novi 1.8-litreni TFSI motor, najsnažniji benzinac u ponudi, dostavlja 180 KS (132kW) i 250 Nm okretnog momenta. Što se performansi tiče, u kombinaciji sa S-tronic mjenjačem i prednjim pogonom za ubrzanje od 0-100 km/h potrebno je 7.3 sekunde dok maksimalna brzina iznosi 232 km/h. Prosječna potrošnja goriva iznosi 5.6 l/100km uz emisije CO2 od 130 g/km.
Sljedeće godine također će biti predstavljen TCNG motor sa 110 KS (81kW) koji će pogoniti Audi e-gas. Emisije CO2 kod A3 Sportbacka s TCNG motorom iznositi će manje od 30 g/km. A3 Sportback e-tron sa potentnim plug-in hibridnim pogonom stiže 2014. godine.
Svi motori u ponudi s novim Audi A3 Sportbackom dolaze upareni s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. S-tronic je dostupan uz nadoplatu također sa svim motorima. Ovisno o verziji, prijenos s dvije spojke odvija se izuzetno brzo i gotovo neprimjetno kroz šest ili sedam stupnjeva prijenosa.
Novi Audi A3 Sportback stiže u prodajne salone u veljači 2013. godine a 1.2 TFSI model biti će dostupan nešto kasnije. Audi će kupcima nuditi već poznate pakete opreme uz vrlo bogatu serijsku opremu te velikodušan popis opcionalnih elemenata.
Njemački brend iz Ingolstadta predstavio je i Audi S3 za 2013. godinu koji će javnost moći vidjeti na pariškom auto salonu za par dana. Pod poklopcem novog Audi S3 modela nalazi se novi 2.0-litreni turbo TFSI motor s izravnim ubrizgavanjem koji je 5 kg lakši od motora u prethodnom modelu dok istovremeno dostavlja 35 KS više i 30 Nm više, što drugim riječima znači da dostavlja ukupno 296 KS (220kW) dostupnih pri 5.500 o/min i 280 Nm okretnog momenta.
Sva ta snaga prenosi se na sva četiri kotača preko standardnog 6-stupanjskog ručnog mjenjača dok je u ponudi i opcionalan S-tronic mjenjač s dvije spojke. Opremljen s proizvođačevim quattro pogonom na sva četiri kotača, novi S3 sprint do stotke postiže za 5.1 sekundu sa S-tronic mjenjačem tj. 5.4 sekunde s ručnim mjenjačem.
Ukupne mase 1.395 kg, novi Audi S3 je 60 kg lakši od svog prethodnika dok je upravljivost još bolja u odnosu na standardni A3 model zahvaljujući sportskom ovjesu kojime je vozilo 25 mm bliže površini ceste. Nove su i kočnice i elektronički sustav kontrole rada amortizera koji je pak dostupan uz određenu nadoplatu.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.