Nastavak velikog troboja

Audi predstavio novi A6

Slika nije dostupna
Nova runda u troboju najjačih svjetskih predstavnika u višoj srednjoj kategoriji.Nakon potpuno nove Mercedes E-klase, pa potom i BMW serije 5, sada i treći rival predstavlja svog, svježeg kandidata – novi Audi A6.

'A6 je konzekventan nastavak razvoja aktualnog modela. Puno smo truda uložili u smanjenje mase. Automobil je 80 kilograma lakši od prethodnika te do 60 kg od konkurencije', kaže Michael Dick, član uprave Audija za Automotiv.

Dakle, kolokvijalno hrvatski - kura mršavljenja, kao moderan ali i višestruko poželjan tretman u teretani. Novi je A6 tako postao atleta savršenih proporcija. Bez grama nepotrebnog sala, ali naglašeno mišićav.

Bez većih noviteta

No kritičari će odmah primijetiti kako novi A6 ne donosi ništa novo. U principu, dizajn je tek evoluirao. Stilski je 'popeglan' odlazeći model, uz preuzimanje ključnih detalja s prestižnog A8 ali i manjeg A4, uz završni touch s pikantnim dodacima luksuznog coupea A7 s četiriju vrata. Tako možda E-klasa i BMW 'petica', kao posve novo dizajnirani modeli, imaju startnu prednost, no ne bi se kladili u to. Nama novi A6 izgleda prilično dobro. Još kad se u punom elementu i pojavi na cesti.

Nije nam promaklo da su kvake napokon zamijenjene puno praktičnijim rješenjem za svakodnevno korištenje. Nadalje, i u slučaju sudara, ovako je lakše otvoriti zaglavljena vrata. Što se samih dimenzija tiče sve, očekivano, ostaje po starom. Dužina je smanjena za tričavih 7 milimetara, no zato je širina rastegnuta za 2 centimetara uz zadržavanje relativno niske visine. Nabildano, moćno, agresivno.

Treba spomenuti kako je i međuosovinski razmak povećan za čak 8 centimetara, što uz veću širinu jamči i više mjesta za sve putnike u kabini. A tu neće prigovora imati ni najrazmaženiji. OK, A8 je još veći i još luksuzniji, no A6 doista nudi mnogo. Uz vrhunsku prostranost, naglasak je ponovo i samom ugođaju u kojem će uživati putnici.

'Pažnju smo usmjerili i na kabinu vozila. Na osjećaj luksuza, kvalitetu, manufakturni karakter kao misao vodilja te, naravno, i na sustave pomoći vozaču', objašnjava Dick.

Kvaliteta materijala i izrade i dalje na nivou

Voljeli unutarnji dizajn Audija ili ne, jedno se mora priznati – kvaliteta materijala i izrade je jednostavno fantastična. Cijeli je interijer redizajniran, uz potpuno novo rješenje spoja između vrata i kokpita. Instrumenti su tipični Audijevski – izuzetno pregledni i oku ugodni, dok je centralni greben ponovo masivan. Na njemu su smještene i komande odličnog MMI sustava, sada i s Touch-Pad sučeljem.

Odabir plemenitog drva ili sjajnog laka su slatke muke budućih kupaca, a tu je ponovo, sada već tradicionalni partner, danski Bang and Olufsen s vrhunskim audio sustavom snage 1300 Watty.

Većina se 'šestica' dosad prodavala s TDI motorima, pa tako od početka kupci mogu birati između dva trolitrena V6 dizelaša – sa 204 odnosno 245 konja. S druge strane, slabiji V6 benzinac razvija 204 konja, a snažniji, s kompresorom, čak 300. Kasnije stiže i poboljšani dvolitreni TDI sa 177 konja, ali i, prvi puta, hibridni model. Ovdje je dvolitreni TFSI kombiniran s elektromotorom, što rezultira snagom od 245 konja.

Baterije su litij-ionske i smještene su u prtljažniku. Na struju je moguće postići brzinu od 100 km/h, a radijus tihe vožnje iznosi 3 kilometra, pri brzini od 60 km/h. Potrošnja – svega 6,2 litre. U globalu, svi su motori štedljiviji, u prosjeku 19 posto.

I dalje su u ponudi tri vrste mjenjača – klasični manualni, multitronic i S-tronic, odnosno, DSG.

Puno dodataka za nadoplatu

Prilagodljivi zračni ovjes, samostalno parkiranje, Head-up-Display, Google-Earth-navigacija, kompjuter s pet programiranih stilova vožnje prema kojima regulira rad motora, serva upravljača i klime, masažna sjedala te pametni sigurnosni sustavi - za zaštitu prije sudara, za zadržavanje u prometnom traku, za pomoć pri promjeni voznog traka, za bolju vidljivost noću s funkcijom osvjetljavanja pješaka, za prikaz ograničene brzine. Naravno, sve ovo, kao i kod konkurencije, ne dobiva se serijski, već treba nadoplatiti.

FOTO: Zašto je novi Audi A6 malo razočaranje?

Isto je i s najnovijom generacijom LED prednjih svjetala, čija se dnevna funkcija pretvara u pokazivač smjera. I straga je korištena ista tehnologija, jednako kao i na bočnim pokazivačima smjera.

Narudžbe za novi A6 u Hrvatskoj se otvaraju početkom iduće godine, a prvi primjerci stižu u ožujku. Ukoliko više volite karavane, model A6 Avant treba pričekati do listopada 2011.

O cijenama novog A6 je još prerano, no u Njemačkoj, gdje prodaja i ranije počinje, osnovni model stoji 38.500 eura. No, sumnjamo da će se kupovati takvi modeli. Ovaj je auto ipak ljepše vidjeti s, primjerice, serijskim 20 colnim naplacima, snažnim motorom i podužim popisom skupe opreme. Tada računica izgleda bitno drugačije, no bez obzira na premium cijenu, novom A6 predviđamo siguran uspjeh.