U Audiju kažu kako je ovaj pogonski stroj "najučinkovitiji 2,0-litreni benzinski motor u svojoj klasi", a konkretnije isti iz obujma 1984 cm3 razvija snagu od 140 kW, odnosno 190 KS te najveći okretni moment od 320 Nm koji je dostupan između 1450 i 4400 o/min.
Kako smo već rekli, novi će pogonski stroj debitirati u Audiju A4 (B9), koji bi na tržište trebao stići do kraja ove godine te se očekuje kako će u njemu, zahvaljujući većem broj inovativnih tzv. fuel-saving tehnologija i tehničkih rješenja, ostvarivati prosječnu potrošnju manju od 5 l/100 km.
Osnovne značajke novog motora 2.0 TFSI, teškog tek 140 kg, temelje se na učinkovitijem izgaranju smjese koje je ostvareno skraćivanjem vremena usisa (usisni ventil ostaje otvoren kraće) te zbog toga povećanim nadpritiskom prednabijanja. Također, uz brizgaljku izravnog ubrizgavanja tu je i jedna dodatna smještena prije usisnog ventila.
Pri tome, audijev sustav promjenjivog upravljanja usisnim ventilima Audi Valvelift System (AVS) osigurava kraće vrijeme usisa pri srednjem opterećenju motora te dulje pri većem opterećenju.
Uz navedeno, novi TFSI motor je opremljen i posebno optimiziranim sustavom cirkuliranja rashladne tekućine kako bi se značajno skratilo vrijeme zagrijavanja motora. Također, kraćem vremenu zagrijavanja pridonosi i ispušna grana integrirana u glavi motora.
Prednosti su ostvarene i sustavnim smanjenjem trenja unutar motora kao i korištenjem ulja 0W-20 što, također, povećava učinkovitost. Dr. Stefan Knirsch, voditelj razvoja pogonskih strojeva u Audiju je zaokružio prednosti novog TFSI motora: "Zahvaljujući pristupu pravilnog dimenzioniranja, novi motor pri srednjem opterećenju pruža sve prednosti niže potrošnje karakteristične za downsizing, dok pri višim opterećenjima naglašava prednosti motora većeg obujma. To rezultira optimalnom učinkovitošću kroz cijeli raspon brzina rada ovog motora".
Više o automobilima potražite na AUTONET.HR
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.