Iako je novi Audi A1 quattro predstavljen kao prototip na eventu 'Fascination of quattro' u kanadskom Montrealu, kojim Audi slavi 30 godina postojanja svog pogona na sva četiri kotača, proizvođač automobila iz Ingolstadta je na prošlogodišnjem auto salonu u Parizu potvrdio da se spremaju na serijsku proizvodnju A1 Quattra.
Audi A1 Quattro prototip po prvi puta donosi pogon na sva četiri kotača u segment malih gradskih hatchbacka, a u ovom trenutku upravo prolazi vatreno krštenje u ledenim uvjetima kanadskih snijegom prekrivenih cesta.
A1 Quattro će poput modela A3 i TT dobiti Haldex sustav prijenosa na prednju i stražnju osovinu, za razliku od većih Quattro modela koji koriste mehanički Torsen diferencijal. Razlika je u tome što tijekom normalne vožnje, spojka prenosi većinu snage motora na prednje kotače. U slučaju da prednja osovina počne gubiti kontakt s podlogom, spojka trenutačno prenosi okretni moment i na stražnju osovinu.
Quattro pogon više nije iznimka već pravilo za Audi koji očigledno planira uvesti quattro u svaki model iz svoje ponude. U ovom trenutku već postoji više od 120 varijanti raznih Audijevih modela sa slavnim quattro pogonom, od A3 hatchbacka do R8 superautomobila.
Audi trenutno nudi 10 modela A1 s prednjim pogonom od 1.2-litrenog TFSI modela do 1.6-litrenog TDI-a. A1 modeli s Quattro pogonom u salone bi trebali stići tijekom 2012. godine.
Postoje indicije da će se A1 linija uskoro proširiti i za papreni RS1 i Q1 off-road varijantu, naravno s Quattro pogonom... ali to čemo još malo pričekati.