Nakon što je V12 Zagato predstavljen u konceptnoj formi na Concorso d'Eleganza okupljanju, Aston Martin predstavio je konačnu proizvodnu verziju limitiranog ljepotana ali ovoga puta u Kuvajtu a mi vam ovim putem donosimo kratku priču o serijskom modelu.
V12 Zagato biti će sam vrh ponude Vantage modelske linije. Isti je također i najnovija interpretacija uspješne suradnje Aston Martina s talijanskim proizvođačem karoserija, tvrtkom Zagato, koja je iznjedrila neke doista posebne i upečatljive GT automobile u proteklih 50 godina od kojih je prvi i vjerojatno najcjenjeniji DB4GT Zagato. Ne samo da je ovo remek-djelo jedan od najvrednijih i najpoželjnijih automobila na popisu želja svakog kolekcionara automobila, već je njegov 50. rođendan poslužio kao motivacija i inspiracija za novi V12 Zagato.
Odavanjem počasti veličanstvenom Aston Martin Zagatu iz prošlosti nastao je novi model budućnosti. Međutim, njegovi tvorci nisu htjeli samo napraviti presliku originala. Kod razvoja novog V12 Zagata, Aston Martin je iskoristio priliku da svoju filozofiju spajanja tehnoloških inovacija s tradicijom odvede na novu razinu. S tim ciljem na umu, novi V12 Zagato tako je spoj modernih ideja, materijala, procesa i tehnologije koji su prvi puta primijenjeni na One-77 modelu, dok je istovremeno ostao vjeran puritanskom karakteru i duhu svog čuvenog prethodnika.
Prve skice za novi V12 Zagato predstavljene su početkom 2010. godine a direktor dizajna za Aston Martin, Marek Reichman i njegov tim dizajnera iz Gaydona jedva su čekali ovakav izazov znajući da je Zagato poznat po odvažnom i individualnom stilu. Konačan rezultat je automobil koji pomiče granice vezano za dizajnerski jezik Aston Martina dok istovremeno odaje počast legendarnom DB4GT Zagato modelu. Koliko brzo ekipa iz Aston Martina može pretočiti ideje i snove u stvarnost govori činjenica da su u roku dvije godine Zagato projekt doveli iz faze ideja i skica do konačne proizvodne verzije.
Već u svibnju prošle godine vidjeli smo prvi konceptni V12 Zagato na prestižnom okupljanju Concorso d'Eleganza u Italiji gdje je oduševio sve prisutne i osvojio prvo mjesto u klasi konceptnih automobila i prototipova uz prilično jaku konkurenciju. Nakon te pobjede, V12 Zagato nastavio je dalje na mukotrpnu utrku izdržljivosti, 24 sata Nurburgringa gdje je također sačuvao čast i tradiciju 100-postotnog uspjeha time što su oba automobila uspješno završila test gdje se jasno vidi tko koliko vrijedi.
Nakon izuzetno pozitivnog odjeka kupaca, donesena je odluka da se krene u limitiranu proizvodnju i od tada dizajnerski tim Aston Martina radio je na uglađivanju svih malih detalja i aerodinamičkih karakteristika bez da su previše zadirali u izvorni konceptni dizajn. Inženjeri u Gaydonu zatim su poslali prototipove u rigorozan razvojni program kako bi se pobrinuli da se V12 Zagato na cesti ponaša isto toliko fantastično kako i izgleda.
Svaki Aston Martin predstavlja jedinstvenu kombinaciju naprednih materijala, tehnologije i visoko-kvalitetne ručne izrade. V12 Zagato slijedi tu filozofiju do razine dosljednosti koju smo prije mogli vidjeti samo kod One-77 superautomobila čija se proizvodnja ove godine gasi. Novi V12 Zagato koji će se proizvoditi u Aston Martinovoj središnjici u engleskom Gaydonu, biti će limitiran na 150 komada.
O vrijednosti ovog automobila govori i podatak da je u svaki pojedinačni primjerak V12 Zagata uloženo oko 2.000 sati rada koji je sam po sebi vrlo precizan i delikatan posao. V12 Zagato izrađen je od kombinacije ručno obrađenog aluminija i karbonskih vlakana. Poklopac motora, prepoznatljivi 'double-bubble' krov i vrata izrađena su od ručno oblikovanog aluminija dok su prednji i stražnji branici, bočni pragovi i predio oko poklopca prtljažnika izrađeni od karbona.
Nakon što je karoserija poprimila svoju konačnu formu, ista tada prolazi kroz proces bojanja a posebno za V12 Zagato stvorene su četiri nove boje: Scintilla Silver, Alloro Green, Alba Blue i Diavolo Red. Sam proces nanošenja boje traje 100 sati nakon čega slijedi sklapanje karoserije i podvozja. Od tamo V12 Zagato kreće u poseban objekt koji je izvorno sagrađen za proizvodnju One-77 modela gdje se odvijaju završni radovi.
Ovaj gotovo laboratorijski prostor upravo je onakav kakav treba biti za proizvodnju ovakvih doista posebnih automobila. Tu se troše sati i sati na izradu i najmanjih detalja i ugradnju cijelog niza posebno izrađenih komponenti poput stražnjih bočnih prozora i specifičnog stražnjeg stakla s zakrivljenom površinom koja stavlja točku na i prepoznatljivog 'double-bubble' krova. Vanjski dio koji okružuje prozore izveden je u crnoj boji visokog sjaja koji se savršeno uklapa s vidljivim dijelovima od karbonskih vlakana.
Spomenuti elementi od karbona vidljivi su na prednjem spliteru, A stupovima, kućištima stražnjih svjetlosnih sklopova, difuzoru, kućištima bočnih retrovizora i stražnjem krilu. Na prednjem kraju automobila ističe se atipična prednja rešetka koja trenutačno privlači pažnju ne samo svojim dimenzijama već i dizajnom. Ista je izvedena u jedinstvenom trodimenzionalnom obliku od kompozitnih materijala u specifičnom Z uzorku kao suptilan znak porijekla iz tvornice talijanskog proizvođača karoserija.
Unutrašnjost pak nanovo definira luksuz i kvalitetu s kožnim presvlakama koje su prekrivene posebnim prošivima u valovitom uzorku, te ušivenom Z oznakom u naslonima za glavu i na stražnjoj klupi. Karbon na komandnoj ploči i središnjem grebenu dodatno upotpunjuju elementi u sjajno crnoj izvedbi, tzv. piano black, a dojam zaokružuju karbonske pločice na pragovima s oznakom V12 Zagato.
Pod predivno oblikovanom karoserijom leži pogonska jedinica koju nalazimo i u serijskom V12 Vantage modelu, točnije atmosferski 6.0-litreni V12 motor s 517 KS (pri 6.500 o/min) i 570 Nm okretnog momenta (pri 5.750 o/min) a isti je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Ovo pravo umjetničko djelo na kotačima proizvodi se s puno ljubavi i pažnje s krajnjim ciljem da svaki njegov budući potencijalni vlasnik u njemu maksimalno uživa, a njih će biti malo i to će ponajviše biti kolekcionari automobila. Novi proizvodni V12 Zagato biti će službeno predstavljen na auto salonu u Ženevi u ožujku a prve isporuke očekuju se u jesen ove godine. Ako vas zanima cijena, radi se o sitnici od nekih 400.000 eura, bez davanja.