I kondomi promidžbeni izborni materijali

Utrka za Bijelu kuću nije inspirirala samo političke djelatnike, u priču o kampanji uključili su se i razni proizvođači. Tako birače opskrbljuju lutkama, kolačićima, bedževima... ali i kondomima.

U Kaliforniji se mogu kupiti šalice za kavu i kolačići, a posebice se prodaju oni primjerci na kojima je lice ili na njima piše ime demokratskog kandidata Baracka Obame. Ispred republikanskog kandidata za predsjednika Johna McCaina, republikanska je kandidatkinja za potpredsjednicu.

'Morat ću zagristi Sarah Palin, jednostavno zato da joj barem malo napakostim. Ne slažem se s onim što govori, posebno njezinom stavu o pravu žena. Iako podržavam žene na važnim položajima, Sarah Palin nije ta osoba', rekla je Julie Pifher koja je odlučila kupiti nekoliko kolačića.

S druge strane kontinenta, u New Yorku birači preferiraju kavu koja se toči u plastičnim šalicama svojih kandidata. I ondje, s nešto manjim postotkom nego u Kaliforniji, vodi Obama.

Šarmantni Obama tako ne prednjači samo u predizbornim anketama već i na ostalim poljima, a ne biraju ga samo odrasli. Ugostitelji kažu da i djeca više biraju demokratskog kandidata, pa će tako umjesto kave, kupiti natikače koje krase glave Baracka Obame. 

'Sjajno se prodaju. Čim dobijemo robu, odmah je prodamo. Posebno ih traže turisti. Europljani kupuju po dva tri komada. Kupuju i Njujorčani, zna se da smo mi Obamin grad', rekao je vlasnik trgovine Fernan Royo.

Naveliko se u Americi s imenima predsjedničkih kandidata prodaje i hrana, a junaci predsjedničkih stripova upravo su trenutačno najpoznatije četiri osobe u SAD-u: Joe Biden (demokratski kandidat za potpredsjednika), Sarah Palin, John McCain i Barack Obama.

'Koristite s razumom', 'Star, ali nije mu istekao rok trajanja' i 'Kada pobačaj nije opcija', nazivi su za tri različita omota kondoma koji se nude na ulicama New Yorka. Koji naziv pripada kojem kandidatu najvjerojatnije možete procijeniti i sami. 

More 'gadgeta' koji se prodaju uistinu pokušavaju prikriti mane političkih programa, pa su tako frizura, naočale ili odjeća Sarah Palin u trgovinama iznimno tražena roba. No, njihova potražnja nije proporcionalna s njenom popularnošću. 

Na primjeru Palin vidljivo je da ni najagresivnija medijska kampanja ne može zamijeniti ono što je u politici doista bitno - tko što i kako radi.