Prema dogovoru, Alonso će biti slobodan vozač na kraju sezone ako Renault ne završi najmanje treći u poretku konstruktora. S obzirom na dominaciju Ferrarija, McLarena i BMW-a, Renault sigurno neće biti u stanju zadržati španjolsku zvijezdu u svojim redovima.
Alonso je izjavio da će konačnu odluku donijeti tek poslije Velike nagrade Italije u Monzi, koja se vozi u rujnu. Njegov odlazak iz Renaulta mogao bi izazvati totalni kaos na tržištu vozača, jer će sve imalo ambiciozne momčadi poželjeti slavnog šampiona dovesti u svoje redove.
Honda je zasad jedina pokazala otvoreno zanimanje za Alonsa, a njihov sportski direktor Ross Brown izjavio je da ga želi u svojim redovima, no službenih pregovora još nije bilo. Red Bull će također biti u igri, budući da im treba zamjena za Davida Coultharda.
Već se duže vrijeme priča o prelasku Fernanda Alonsa u Ferrari od 2010. godine, no nije posve jasno umjesto koga bi vozio: Masse ili Raikkonena? Oba vozača jako dobro voze u posljednje dvije sezone i bilo bi čudno kad bi se Ferrari riješio jednog od njih.
Renault je u ovom trenutku tek sedmi u poretku konstruktora, a Alonso ima već pregršt odustajanja i slabih rezultata ove sezone. U Francuskoj je startao kao treći, ali završio tek osmi, nakon razočaravajuće utrke. Dugo najavljivanog napretka u Renaultu nema.
''Zasad je najvažnije izboriti četvrto mjesto u poretku konstruktora. Nakon toga će biti vremena za razmišljanje o mogućnosti za sljedeću godinu,'' izjavio je suzdržani Alonso, no slično je bilo i prošle sezone, pa je ipak napustio McLaren.