Jedno od imiđem najlegendarnijih sportskih imena ralija u cijelom svijetu, službeno zapečaćenog kao kraljica ralija, te najpoznatije ime same tvornice koje je proizvod, dobiva nasljednika u luksuznom segmentu niže srednje klase. Radi se o automobilu koji može ući na vrata kao limuzina srednje klase kvalitetom opreme i volumena u unutrašnjosti. No on to nije.
Prvo što nam pada na pamet je da dolazi auto brutalno sportskih perfomansi, naglašene dinamike izgleda i voznih svojstava.
I onda se počinju koristiti riječi kao što su : udobnost, luksuz i elegancija. Nešto ne štima!? Štima samo gledajući s marketinški taktičke strane tvornice Lancia.
Iako je u Italiji Fiat otkupio Lanciu, Alfu, Ferrari i Maserati,
dogovor je da je Alfa sportskiji ogranak korporacije, Lancia luksuzniji,a Fiat okrenut samom narodu. Ferrari i Maserati sada nećemo spominjati.
No, najveći problem nastaje oko samog brendiranja. Teško se naviknuti da najuspješniji sportski imidž postaje luksuzan i decentan.
Dok je Alfa krenula u osvajanje tržišta uspjelim ( Water da Silva ) dizajnom, a Fiat sa sloganom puno auta za manje novca, Lancija se nekako zagubila, iako je odlučeno da će ona biti talijanski konkurent automobilskim brandovima kao što su BMW, Mercedes i Audi.
Očekivani uspjeh je izostao, a Alfa je bahato uzela tu poziciju prvotno namIjenjenu Lanciji.
Lybra i Thesis nisu polučile uspjeh kakav se od njih očekivao.
Lybra je bila automobil veličine Alfe 156, decentnijeg izgleda s luksuznijom unutrašnjošću i puno kvalitetnijih materijala.
Thesis je bio mala kopija Maybacha, i trebao je konkurirati BMW-u serije 5 i Audiju klase 6.
No, iako je na početku bilo nekih naznaka da su na pravom putu, ipak su skrenuli u očima kupaca i najzgriženijih fanova.
Kako je od tada prošlo oko deset godina, navike ljudi su se počele mijenjati s novom idejom vodiljom samog koncerna. Financijski je Lancia zaglibila u gubicima.
I sada, kad se zna da su se u upravi možda malo preračunali i zeznuli te uspjeli poljuljati sportski imidž same tvrtke, odlučili su ili shvatili kako mogu popraviti nastalu situaciju. Opće poznato je kako se stvari ne mogu promijeniti preko noći, pogotovo navike ljudi. Odlučili su izaći s najlegendarnijim imenom modela za koji su imali u ponudi.
Ideja je da pri prezentaciji novog modela, krenu s odličnom motorizacijom, pregršt opreme i luksuznih dodataka, nadajući se da će ih novi model Lancia Delta vratiti na nulu po pitanju financija.
Jamče kvalitetu i pouzdanost samog proizvoda za koji je poznato da je uvijek patio od tipične talijanske boljke šlampavosti u izradi koju od milja Europljani zovu talijanski šarm. Je li to šarm ili nešto drugo? Dalo bi se o tome raspravljati.
Prica je samo teorijskog sadržaja, u kojem navodim mogući budući smjer buduće Lancijine uzdanice Ako uspiju podignuti prašinu i prodaju nove Delte čvrsto vjerujem, da će se u bližoj budućnosti naći model naziva Lancia Delta HF integrale.
To pišem iz same činjenice što se Lancia nikad službeno nije odrekla sportskog imidža, iako je počela naginjati prema luksuzu.
Činjenica koja postoji u narodu već od pamtivjeka: ne valja mijenjati konja koji pobjeđuje.
Tako smatram, ukoliko s ovim modelom stanu na stabilnije noge, neće proći puno vremena od lansiranja nove lakše trovratne izvedbe Lancie Delte HF turbo ili integrale.
To će forsirati svi fanovi starog modela, svi pobornici same Lancie, a vjerujem i sama uprava velikog Fiata.
Ako već imaju ime koje osvaja samom karizmom i zvučnosću starog modela, čudno bi bilo da nemaju model u gami koji prati karizmu samog originala. Iskustva s promjenom idejnog pristupa u jednom automobilu imaju.
Još od modela Fiat Bravo i Brava. Iskusne inženjere također, sportske korijene u svakom dijelu grupacije Fiat. Tako da postoji nepisana naznaka da će sve to iskoristiti i vratiti Lanciu na puteve stare slave.
Živi bili, pa vidjeli.