Nitko kao ona

Seve Nacionale – kraljica PR-a

Slika nije dostupna
Bilo da osluškuje puls nacije i djeluje impulzivno, ili strogo po uputama službe Odnosi s javnošću, Severina je (p)ostala Hrvatska kraljica PR-a.

Iako posljednjih dana puni medijske stupce napisima o novoj ljubavi, Severina je svoje neprikosnoveno centralno mjesto – u žiži medijskih zbivanja – držala čak i u godini u kojoj nije izdala album, u 2010-oj. Čuvajući se skandala, (jedan je bio i više nego dovoljan) nastupala je inteligentno i provokativno, prvenstveno odazivajući se na društveno politička zbivanja u zemlji.

Njen istup u ožujku kada se okitila brošem s brojkom 317.625 koja je odgovarala tadašnjem broju nezaposlenih smatra se punim pogotkom, barem prema reakcijama i medijskoj pažnji. Popularna pjevačica broš je kao oštricu mača iskoristila i u listopadu, podržavši radnice Kamenskog na Cro A Porteru, te je čitavom eventu ukrala svu medijsku pažnju.

>> Gdje Milan Popović seli Severinu?

>> Tko je zapravo čovjek kojeg ljubi Severina?

Potom je u Sloveniji, u informativnoj emisiji POP TV-a kritizirala komentar Jadranke Kosor na temu stražnjica u spotu Hrvatske turističke zajednice, te zakon o o umjetnoj oplodnji, koji je prema njenim riječima 'ženu učinio građaninom drugog reda'.

U lipnju je pogodila ravno u sridu izjavom ' Ja sam radničko dijete' i podrškom sindikatu u akciji protiv izmjena Zakona o radu. Putem Facebooka je pozvala preko 60 tisuća obožavatelja da potpišu referendum protiv prijedloga Vlade.

U kolovozu se Severina na koncertu u hotelu Dubrovnik Palace još jednom obrušila na premijerku poručivši joj da promjeni zakon o umjetnoj oplodnji 'ako ima muda za to'. Zabavila je publiku zgodom kad je s Jadrankom igrala nogomet na snimanju emisije Roberta Knjaza, a u jednom trenutku je umjesto lopte udarila premijerku u nogu. Usput je zaključila da joj je tada bilo žao zbog toga, te da joj više nije.

Potom je iz politike zakoračila u pop kulturu, te je postala muza Dimitrija Popovića. Kao 'Saloma' 'krvavim' je performansom otvorila njegovu izložbu u zagrebačkom muzeju Mimara. Budući je taj prizor kao i svojevremeno album 'Zdravo, Marijo' rezultirao zgražanjem mnogih, razočarana Severina je u rujnu za Jutarnji izjavila da iz estrade prelazi u kazalište.

No, zaokrenula je prema filmu, i to dokumentarnom 'Tridesete uživo' koji je početkom prosinca čedno promovirala u slovenskom dvorcu Mokrice. A kraj mjeseca i uspješne poslovne godine zapečatila je ekskluzivnim priznanjem za jedan Hrvatski magazin da je prekinula zaruke sa Slavkom Šajinovićem.

'Smatram da Severina ima izvrstan PR, i mislim da u Hrvatskoj ima PR menadžera koji bi mogli od nje puno naučiti', za Dnevnik.hr komentirao je Ranko Vučinić, samostalni savjetnik za odnose s javnošću. Vučinić je usput i upozorio: 'Ne moramo nužno miješati njezine osobne stavove s Pr-om. Trebalo bi pitati Severinu koji su i kakve bile njene namjere iza pojedinih medijskih istupa. Ne mogu komentirati što je osobno mislila i osjećala.'

Vučinić je istaknuo da u Hrvatskoj, za razliku od svjetskih prilika, klijenti ne definiraju svaki korak sa PR službom, te se događa da djeluju na svoju ruku, stoga je PR najčešće primoran spašavati stvari.

Bilo kako bilo, u Severininom slučaju PR funkcionira po principu 'nevidljive ruke', čak i ako nije striktno vođen, odaje dojam besprijekorno odrađenog posla iza kojeg nije potrebno čak ni korigirati, a kamo li spašavati stvari. Pa čak i kad je u pitanju prekid zaruka, i skok u novu vezu sa 'Kraljem bakra', Severina je to uspjela odraditi vrlo korektno.