Punk fešta u Boogaloou

Prljavo, bučno, kaotično... The Exploited su protutnjali Zagrebom

Slika nije dostupna
Kultni škotski punk bend treći se put ukazao pred zagrebačkom publikom.

Imena kluba su se mijenjala, no škotski The Exploited, predvođeni bivšim vojnikom Wattiejem Buchanom, stalno se vraćao na isto mjesto. Godine 1984. nastupili su u klubu Moša Pijade, zatim 2005. u OTV Domu, a jučer su se popeli na binu Boogalooa. No predvodnici drugog vala britanskog punka su se u međuvremenu poprilično promijenili. Od 'čistog' hardcore punk zvuka, Exploited se prometnuo u crossover thrash metal bend, zadržavši pritom svoj punkerski Oi! svjetonazor.

Karizmatični Wattie, sa svojom prepoznaljivom crvenom irokezom, ostao je jedini originalni član grupe i od vlastitog benda napravio fenomen, s obzirom da su u zadnja dva desetljeća prodali milijune albuma, više nego na vrhuncu karijere u osamdesetima.

Sinoćnji punk show u Boogaloou otvorili su Al & The Black Cats, američki rockabilly-punk trio, koji su u furioznih sat vremena otprašili s gitarom, bubnjem i kontrabasom probrane vlastite hitove, a ponudili su i svoje viđenje izabranih djela Guns N' Rosesa, Johnnyja Casha i Percyja Sledgea. Uštimani, usvirani i gotovo upristojeni s urednim irokezama i opeglanim košuljama, bili su totalna opreka Exploitedu, koji su koncert otvorili s 'Fuck the System', a buka se nastavila s 'Fight Back', 'Dogs of War' i ostalim punk himnama.

Wattie Buchan se ne zamara s trivijalnostima poput, eto, da bi u dvorani zvuk trebao biti koliko je god moguće stručno 'posložen'. Ako ispred sebe ima pleme od petsto obožavatelja koji na sav glas izvikuju standardnu parolu 'Exploited Barmy Army' i žele se samo dobro naskakati, bilo bi pogrešno inzistirati na savršenstvu. Umjesto da glume profesionalce, četvorka iz Exploiteda nudi sirovu energiju, prljave riffove, eksplozivne refrene i iluziju anarhije. Nudi punk.

Njihove socijalno-anarhične parole iz 'Fuck the U.S.A.', ratoborni pokliči u 'Troops of Tomorrow' i 'Beat the Bastards' te sarkastične punk-bombe 'Sex and Violence' i 'Punks Not Dead', danas više nego ikad, na svoj izopačeni način, imaju smisla. I predstavljaju vrhunac koncerta za svakoga kome je sadržaj važniji od forme. Odnosno, onome tko shvaća poruku i ne mari za loš zvuk u Boogaloou. Vremena se nisu promijenila, samo su još gora, a punk je preživio upravo zbog toga. Jedino što danas, ako je suditi po Wattiejevoj figuri, ima poveću škembu.