Slaba reklama, ili nešto drugo

Marianne Faithfull u polupraznom Lisinskom

Legendarna glazbenica nije zasjala u punom sjaju na koncertu na kojem je izvodila 'Sedam smrtnih grijeha' Kurta Weilla.

Koncert Marianne Faithfull su obožavetelji njezinog lika i djela s nestrpljenjem očekivali u Zagrebu. Poznato je kako ova pjevačica, kantautorica i glumica godišnje održi svega desetak nastupa, pa je bilo za očekivati da će zagrebački koncert biti agresivnije reklamiran, što se nije dogodilo.

Kako to obično biva u takvim situacijama dvorana KD Vatroslava Lisinskog je bila više prazna nego puna, iako je program bio obećavajući: Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Mladena Tarbuka i izvođenje djela Kurta Weilla, Srđana Dedića i Aarona Coplanda.

Uvodni dio koncerta donio je dvije orkestralne kompozicije, 'Beat On' Srđana Dedića i 'El Salón Mexic' Aarona Coplanda koje su bile odlično zagrijavanje pred 'Sedam smrtnih grijeha' Kurta Weilla u izvedbi Marianne Faithfull i Hudson Shad Quarteta. Kvartet, koji je u svom punom sastavu sekstet, u Zagreb je doputovao iz raznih dijelova SAD-a što je bila izrazita želje same barunice Faithfull. Iako je to organizatoru zadalo ekstra glavobolju zbog ekstra putnih troškova glazbenica je bila neumoljiva jer se do sada uvjerila u kvalitetu Hudson Shada.

U to se uvjerila je i zagrebačka publika tijekom četrdesetominutnog izvođenja 'Sedam smrtnih grijeha' kad je kvartet doslovce dominirao svojom izvedbom, nažalost dojmljivijom od recitala Marianne Faithfull, koja se u Lisinskom i nije pokazala na visini zadatka. Znala je ostati bez daha, zakašljati se i zakasniti u izgovaranju teksta. Njezin jak i prepoznatljivi glas trebao je biti džoker i izvući stvar, ali se na momente činilo da nije tako.

Iz kasnijeg razgovora tijekom druženja u backstageu, uglavnom s članovima Hudson Shad Quarteta, bilo je riječi o tome kako je Marianne zasmetalo prisustvo fotografa (kojih nije bilo više od pet), pa da je to bio uzrok klimave izvedbe. U to nije teško povjerovati jer žena koja je bila tijekom šezdesetih i sedamdesetih simbol bonvivianskog načina života danas je jako plaha bakica i lako izgubi koncentraciju.

Kako god zvučalo legendama se nekad mora progledati kroz prste. Naša metropola sinoć je počašćena time što je ugostila Marianne Faithfull, makar i recitalom uz simfonisjski orkestar. Bilo bi daleko bolje da se radilo o njezinom solo koncertu i predstavljanju pjesama s (još uvijek recentnog) albuma 'Easy Come, Easy Go'.

Povezane teme