Arena u transu

Lady Gaga - čudovište koje je Zagrepčanima uzelo dušu

Trenutno najveće 'čudovište' glazbene pop scene pokorilo je zagrebačku publiku bez ikakvih problema, dapače mnogi su po završetku koncerta konstatirali da su bili na najboljem koncertu u životu. I to ne samo adolescentice kojima je to vjerojatno i bio prvi koncert u životu.

No bilo bi nepravedno izvjestiti da je za odličan show zaslužno sedamdeset tona visoko sofisticirane opreme zakačene za krov dvorane i izuzetna količina audio-vizualnih efekata koji su pridonijeli dvosatnom spektaklu koji bi automatski trebao to biti i zbog rasprodane i dupkom pune Zagrebačke arene. Sve to je naravno veliki plus i nepobitni dokaz trenutne moći i popularnosti koju uživa Lady Gaga, ako bi se samo to gledalo.

Međutim daleko je važnije što se ova pjevačica koja iza sebe ima samo jedan studijski album u najmanju ruku pokazala kao genijalka koja je s razlogom svijet pop glazbe u godinu dana pretumbala i postavila pod svoje noge. Nešto više od jedanaest tisuća duša tome je svjedočilo, učestvovalo, plesalo, plakalo i veselilo se.

Lady Gaga svoj pristup publici je postavila na način kako to do sada nije učinila niti jedna pjevačka diva prije nje, kad je riječ o modernoj pop glazbi. Izvela je svojevrsni kopernikanski obrat koji je glavni uzrok zašto se Gagamanija širi tako brzo i nadasve uspješno. Ako dođe i drugi put ,kako je obećala, bez problema će moći napuniti Arenu dvije večeri za redom. Uglavnom, ona sebe predstavlja kao ljudsko biće puno empatije prema publici u govorima koji su emotivno čak i jači od njezinih pjesama. Gaga poziva na zaboravljanje problema i muka modernog društva što svakom pojedincu izjedaju utrobu, kao i sve nasilnike koji vrše bullinge, mobinge, ili zbog homofobije proganjaju sve one koji su različiti.

U tim govorima, Gaga za sebe kaže da je drukčija,slaba, ružna, sramežljiva, u kratko vječita žrtva koja ej zahvaljujući hrabrosti postala to što jest i da je ustvari svatko tko se odvažio doći na njen koncert hrabar i lijep, jer želi preobražaj.
Ona se čak i zaklinje publici da će ustrajati na svom putu zabavljačice i borca za tuđe probleme. U tim obraćanjima je potpuno unesena u riječi koje izgovara, dok joj poneka suza nekontrolirano pobjegne. Nakon čega se isto dogodi i dobrom dijelu ženske publike.

Gaga vrišti kad poziva na jedinstvo u prepuštanju ritmu i to joj itekako polazi za rukom. Također ona ne bježi od svoje publike, dodiruje je, predaje joj se, pa čak i skače s pozornice u nju. Životna je i dostupna. Bar se tako čini kad je na pozornici. Ako je u pitanju iluzija, onda je vrhunska.

Malo je takvih osoba na sceni općenito. Lady Gaga je heroj svoje publike , ali se u niti jednom trenutku s time ne razmeće. Beyonce je na pozornici perfekcionistički android, Mary J Blige ženski Martin Luther King, Alicia Keys štreberica kojoj je najudobnije kad gleda u klavirske tipke, dok je Madona 'evoluirala' od 'Materijalne djevojke' do 'Materijalne bake', ukratko i dalje je jednako nedodirljiva koliko je i pohlepna. Lady Gaga te pjevačice koje su do sada prihvaćene kao meritorni obrasci diva šije za dvije dužine svojim nastupom i čvrstoćom veze koju je u stanju za dva sata uspostaviti i održati s publikom.

Ona ne blebeće po otrcanom pjevačkom obrascu. Niti jednom nije izgovorila 'Hello Kroejša', već 'Hello Hrvatska', i to j ponovila najmanje deset puta tijekom koncerta. Kad je zaboravila kako se na našem jeziku kaže 'Little Monsters', krivila je svoju glupost, a ne naš jezik. Zanimljiva je bila ta igra kontrasta, u kojima je žena koja nosi najluđe kreacije na planeti i na glasu je kao istinska pop ikona odaje dojam poniznosti i pristojnosti jedne gejše.

Koliko je uvjerljiva kao govornik, takva je i u trenutka kad zapjeva. Tada se pretvara u neobuzdanu vatru. U središnjem dijelu koncerta je izvela pjesmu 'You And I' samo uz pratnju klavira. Ista bi se po njezinim riječima trebala naći na novom albumu koji priprema za iduću godinu i za koji je kazala kako obiluje baladama i to rock baladama.

Način na koji je izvela 'You And Me' može se mjeriti s emotivnom eksplozivnošću jedne Diane Schuur, tako da kako je pokorila svijet popa sa svojim 'osobnim gay pride albumom', tako bi iduće godine mogla unovačiti populaciju publike koja je u ovom trenutku prezire, jer potencijala itekako ima. Iz njezinog glasa i stava izvire sirovost punka, ali i vokalna snaga kakvu posjeduju frontmeni stadionskih rock atrakcija.

Pored toga 'Monster Ball' koncert je koncipiran kao putovanje Gage i njezinih prijatelja plesača i glazbenika na najbolji party. Put je naravno avantura, koja u svom finalu ima i veliko napuhano čudovište na pozornici što je obično ikonografija rock bendova, a zanimljivo je da uz borbu s čudovištem Lady Gaga 'prigodno' izvodi hit 'Paparazzi'.

Zanimljiva konotacije, kad se uzme u obzir da je Lady Gaga pjevačica koja je maksimalno iskoristila sveprisutnost najomraženije kaste fotografa koja danonoćno 'lovi' celebrity plijen kako bi tračevima nahranilo vječito gladno tržište informacija.

No najvažnije u cijeloj toj priči je da Gaga nije puka pozerica kojoj je šokiranje konzervativne javnosti odjevnim kombinacijama maksimalni doseg. Ona je vrhunska zabavljačica izuzetno jake karizme, koja će, ako je suditi prema onome što je u petak navečer priredila u Zagrebu trajati puno duže od jedne sezonske kolekcije. Nije bez vraga jedno sveučilište uzelo na izučavanje njen lik i djelo.

>> FOTO: Lady Gaga u Arenu je stigla ravno s Plesa

>> Lady Gaga manija: Fanovi od podneva 'kampiraju' pred Arenom

Povezane teme