Ispod čekića hiperproduktivnog Ivice Buljana izlazi još jedno nepredvidivo kazališno ostvarenje. Ovoga puta to je Euripidova satirska drama 'Kiklop', u adaptaciji Gorana Ferčeca, koja u kolaboraciji sa Letom 3 garantira predstavu nabijenu travestijom, parodijom, bučnim plesom i dakako, vrhunskom glazbom.
O dojmovima s intenzivnih kazališnih pokusa koji se trenutno odvijaju na Sceni Gorica, razgovarali smo s Damirom Martinovićem Mrletom koji će, zajedno sa Zoranom Prodanovićem Prljom, osim glazbe, biti zaslužan i za njen snažan izvedbeni izričaj.
'Nije to samo predstava već i radionica, fizičko vježbanje, hiperventilacija… ona je psihički posebno iscrpljujuća jer traži veliki fizički napor. Svaki dan imamo tjelesni koji je dosta zahtjevan, trčimo po Gorici oko centra, oko okolnih zgrada, radimo trbušnjake… tako svaki dan do kasno u noć, nekad i cijelu noć', izjavio je Mrle.
Komparirajući kolaboraciju Leta 3 i redatelja Ivice Buljana na predstavi 'Fedra' 1996. godine, koja je takoreći pomela domaću i inozemnu scenu, i za čiju su glazbu Let 3 osvojili nagradu Porin, s trenutnom, Mrle je kazao: ‘Stvari se nisu jako promijenile. S Buljanom je lijepo raditi jer daje određenu slobodu, on usmjerava individuu da se izrazi na najbolji mogući način – svatko nađe ono što bi trebao.'
'Sve kreče iz čiste individualnosti'
Na pitanje vježbaju li koreografiju za predstavu, Mrle je otkrio: ‘Ubrzavamo disanje do hiperventilacije, a tada tijela dovodimo u trans, zatim iz transovitog stanja izvlačimo pokrete. Čovjek se kao osoba može osjećati najbolje bez ikakvih mogućih supstanci – kad si potpuno čist – iz čiste individualnosti sve kreće, to je jako bitna stvar.'
Sve u svemu, Mrletu je na probama sjajno, što je potvrdio riječima: 'Jako uzbudljivo i jako lijepo, svi funkcioniramo kao jedno, svi sviramo, čak i oni ljudi koji do sada nisu svirali sviraju, to je bio cilj. Izmislili smo novi udaračkopuhačkožičani instrument.
Što se pak glazbenog imputa Leta 3 u predstvau tiče, Martinović je kazao: 'Napisao sam riječi pjesama neposredno prije predstave, dakle neovisno o njoj, ali su se savršeno uklopile jer su univerzalne. Usporedo pripremamo novi album, predstava je dobra odskočna daska da krenemo s albumom, dobra smjernica.'
'Prlja igra Kiklopa fenomenalno!'
Zoran Prodanović Prlja glumi Kiklopa, a na upit zavidi li mu na naslovnoj ulozi Mrlja je odgovorio smijehom, nakon čega se nadovezao riječima: ‘Svatko je odabrao što mu odgovara. Prlja igra Kiklopa fenomenalno! Oduševljen sam kako to izgleda.'
On pak s ostatkom glumačke ekipe koju čine Marko Cindrić, Frano Mašković, Marinko Leš, Matej Zec, Branko Kovačić, Dražen Baljak, Tomislav Kvartuč, Damjan Simić, Elvis Hodžić, Davor Ćiković, Ivan Magud, Ivan Ožegović, Boris Barukčić, Miroslav Mlinar tumači jednog od mornara i satira.
U Buljanovim dionizijskim bakanalijama sudjeluju isključivo muškarci, što ne iznenađuje previše budući da je dramaturg Gorana Ferčec koji je svojedobno radeći s Montažstrojem na predstavi 'Generacija 91-95' zasnovanoj na romanu ‘Jebo sad hiljadu dinara’ Borisa Dežulovića, također sa dasaka izgnao ženski spol.
Činjenicu da nema ženskih izvođača u 'Kiklopu', Mrle je dočekao izjavom: ‘Da je neka žena tu, raščerečili bi joj p****, tako da je bolje da je nema!’
Dok autori predstave u njenoj najavi navode: 'Temeljen na poznatoj epizodi iz devetog pjevanja Homerove Odiseje, Kiklop se danas može čitati kao žanr koji istovremeno potencira moralne slabosti pojedinca ironizirajući ih, otkriva dvoličnost vremena relativizirajući ga, te kritizira društvo satirom opravdavajući njegove slabosti’, Mrle istu svodi na sljedeće: ‘Ima jako brutalne zajebancije na kompletnu situaciju.'
Dakle, predstava na granici komedije i tragedije, satire i slapsticka, bez uzvišenih i božanskih bića, bez objava velikih istina kako je najavljuju autori, ne propušta se, ako ne radi drugog onda samo radi njenog najjačeg aduta, Leta 3, a premijerno će se održati u ponedjeljak, 4. listopada na Sceni Gorica, u Velikoj Gorici.
Do izlaska novog albuma Leta 3 još će proteći nešto vremena, pa za nestrpljive donosimo tekstove dviju pjesama, čije je riječi napisao Zoran Prodanović:
Ribokemija
U loncu od Kiklopa Pice
Đuveđ đuveđara đuveđ đuveđ
Jedno tijelo, dvije glave;
Đuveđ đuveđara đuveđ đuveđ
Kiselokih dlačica,
Đuveđ đuveđara đuveđ đuveđ
Vodovodnih pumpica,
Izmeđ noga ljuta voda šprica;
Kakva je to kemija?
Na glavama su joj dva
Zlatna šešira
Krvavo odijelo,
Japanke, šarafi,
Mali čavli, čičak,
Ljepilo za kraste
U kotlu s juga more;
Gdje histerično sidro tone,
Sve je ovo
kurcolom ljepote;
Ribokemija u loncu od Kiklopa Pice
Ribokemija
Ja sam Pička sa 4 cice
Ribokemija u loncu od Kiklopa Pice
Ribokemija
Ja sam Pička sa 4 cice
Titovo oko,
Papina džigerica,
Đuveđ đuveđara đuveđ đuveđ
Konjski pupak, mrkva
Đuveđ đuveđara đuveđ đuveđ
Kiselokih dlačica
Đuveđ đuveđara đuveđ đuveđ
Kakva je to kemija?
Đuveđ đuveđara đuveđ đuveđ
Na glavama su joj dva
Omađijaj me
Ajde mala daj, daj
Neka sad ne bude kraj
Stisni mala daj, daj
U očima ti vidim sjaj
Hu, Hu, Hu, Hu
Hi, Hi, Hi, Hi, Hi
Hu, Hu, Hu, Hu
Ha, Ha, Ha, Ha, Ha
Bozan zvoni
Šuki prdi
Hu HU Hu HU
Jadre sere na gradele
Hi Hi Hi HI Hi
Dođe Čoban pa pobere
Hu Hu HU HU
Ha Ha Ha Ha Ha
Za Mila Vinovića malog miška
Ostala je suha piška
Omađijaj me
Kažeš mi da si se kao da si se
Kažeš mi da si se kao da si se
Kažeš mi da si se kao da si se
Po narodu Hrvatskom posrala
SISE ; KUŽIŠ?