Nastup KODO bubnjara u Zagrebu

Japanci protresli Cibonin toranj

Dva sata lupanja u bubnjeve svih mogućih dimenzija bilo je sinoć u Dvorani Dražena Petrovića izvanserijsko, terapeutsko i duhovno iskustvo za preko dvije tisuće posjetitelja.

Kako se postaje član japanske grupe bubnjara? Jesu li pripadnici skupine KODO zapravo propali bubnjari heavy metal bendova, kojima vrvi tamošnja scena, ili postoje pionirske i omladinske škole u kojima se odmalena uči kako disciplinirano udarati u nategnute kožice i izazivati uzdahe u publici? Od kojih se god članova sastojali KODO bubnjari, trupa koja je u srijedu nastupila u Zagrebu, uspjeli su pošteno prodrmati Ciboninu dvoranu kao da je od kartona.

Majstori svirači u bubnjeve udaraju pokrećući cijelo svoje tijelo, a dojam u svom tom kaosu jest da svaki pokret ima svoj predodređeni smisao. Što se nastup bližio kraju, to je lupanje u bubnjeve bilo sve energičnije... Bubnjevi svih mogućih dimenzija su više od dva sata davali ritam u kojemu su se tresle prepune tribine. Dolazak praznog želuca u Cibonu pokazalo se kao velika greška. Vibracije koje su stvarali KODO majstori svojim lupanjem prostresli su svaki prazan prostor u blizini, pa je i gladna novinarska nutrina doživjela podroban potres. No, jednom kad se naviknete i shvatite da je ovo koncert na kojemu treba zatvoriti oči i otvoriti uši, perspektiva se učas promijeni.

Timpani, doboši i udaraljke, instrumenti koji su s pozornice odašiljali razne zvučne valove, mogli su koncentriranog slušatelja povesti na putovanje u nepoznato, biti mu meditativno i ljekovito iskustvo, nakon kojega se osjećate duplo lakšima. Isto tako, sasvim sigurno da je bilo i onih koji su se na trenutke dosađivali, sve ovisi o tome kakvog ste raspoloženja došli na koncert. Udarači KODO sekcije su iznimno uvježbani i disciplinirani, a od svoje publike zahtjevaju barem minimum koncentracije, kako bi sva osjetila što više uživala. Zato su nazočni zamoljeni da isključe mobitele i ne upotrebljavaju bliceve, jer jedino tako zvukoterapija koju nudi KODO može imati nekakvog efekta.

Koncert u sklopu turneje 'One Earth Tour' predstavio je zagrebačkoj publici Svijest, Jednost i Beskonačnost kako ga vidi japanska tradicija. Bubnjari svoje umijeće udaranja u svakoj kompoziciji polako razvijaju, tako da nakon svakog i najsporijeg zapleta situacija na pozornici može u trenu eksplodirati.

Majstori svirači u bubnjeve udaraju pokrećući cijelo svoje tijelo, a dojam u svom tom kaosu jest da svaki pokret ima svoj predodređeni smisao. Što se nastup bližio kraju, to je lupanje u bubnjeve bilo sve energičnije, ritmovi omamljujući, a mogućnost fenomena sinestezije, odnosno ujedinjenja osjetila kada se čak i zvuk može fizički vidjeti, sve izvjesniji. Vaš reporter ipak nije doživio takav vrhunac, no ne treba sumnjati da oni koji znaju kako slušati to mogu postići.

Bubnjari iz KODO-a sve te iznimne fizičke napore odrađuju sa osmijehom na licu, što i ne čudi budući da nakon onakvog bjesomučnog lupanja vjerojatno i ne znaju za postojanje pojma 'stres', jedino im je možda sluh malo narušen. Njihov nastup obiluje i duhovitim dosjetkama, tijekom performansa postaju gotovo sjedinjeni sa svojim instrumentima te imponiraju svojom mirnoćom i energičnošću. Dok ovo pišem njih desetak sigurno već spava tvrdim snom pravednika, jer onoliko snage koliko su svirači iz KODO orkestra potrošili u srijedu navečer u Ciboni, malo tko 'normalan' bi preživio.
 

Povezane teme