Egberto Gismonti se ističe po neobičnom glazbenom izričaju i tehnici sviranja na desetožičanoj, dvanaestožičanoj i četrnaestožičanoj gitari, a njegov stil reflektira glazbenu raznolikost Brazila i rezultat je bogatog obrazovanja, otvorenosti prema novim zvukovima i istraživanju različitih glazbenih žanrova, stoji u današnjem priopćenju Zagreb Jazz Festivala.
Gismonti je rođen je u glazbenoj obitelji 1947. u Carmou, a nakon petnaestogodišnje izobrazbe klasične glazbe u Brazilu, odlazi u Pariz kako bi se posvetio suvremenoj orkestralnoj glazbi. Početkom sedamdesetih u Brazilu počinje istraživati različite tonalitete i upotrebljavati različite instrumente, a dok je eksperimentirao s tradicionalnim glazbenim pravcem 'choro' naučio je svirati gitaru.
S obzirom na to da je radio pod utjecajem gitarista Djanga Reinhardta i Jimija Hendrixa, njegov je rad dobar primjer kako popularna i klasična glazba ne moraju biti suprotstavljene, što je za tadašnje vrijeme bila rijetkost, dodaje se.
Album 'Sanfona' iz 1981. svrstava ga u red ponajboljih jazz glazbenika, a njegove skladbe 'Loro', 'Sonho', 'Café', 'Frevo' često su obrađivane i uvrštavanje na razna izdanja. Dosad je snimio 48 samostalnih albuma, a na 32 izdanja je gostovao kao solist, autor ili producent. U istom obimu radi glazbu za balet, film, televiziju, kazališne predstave, orkestralnu i dječju glazbu. (Hina)