Predstava 'Gospoda Glembajevi', rađena po istoimenoj drami hrvatskog književnika Miroslava Krleže, u režiji srbijanskog redatelja Jagoša Markovića, premijerno je, nakon 40 godina, izvedena u petak navečer u beogradskom Ateljeu 212.
Rađena po jednom od najpoznatijih i najizvođenijih Krležinih dramskih djela, u kojem se pisac nemilosrdno obračunava s lažnim sjajem, bogatstvom i svim opsjenama koje donosi novac i uspon u društvu, izazvala je velik interes javnosti, o čemu svjedoči nazočnost predstavnika kazališne scene iz zemalja regije, javnih ličnosti i diplomatskih predstavnika, kao i informacija da nema više ulaznica za sve izvedbe planirane u veljači.
Za ovu predstavu okupljena je međunarodna ekipa, glavne uloge igraju Boris Cavazza, Anica Dobra, Nikola Ristanovski, Vlastimir Đuza Stojiljković, Jelena Đokić, Branislav Trifunović, Tanasije Uzunović i Svetozar Cvetković, dok je scenografija povjerena Miodragu Tabačkom, a kostimografija Zori Mojsilović.
Anica Dobra je utjelovila sada već legendarnu ulogu barunice Castelli-Glembay, koju je po mnogima najbolje utjelovila Ena Begović, te joj je ista ostala najpoznatija uloga u karijeri.
Prvu Barunicu Castelli odigrala je Bela Krleža, koja će istu ulogu igrati do 1963. godine u različitim režijama. Mnogi se slažu kako je to jedan od najvećih ženskih likova u hrvatskoj dramskoj literaturi. Jedan od najvećih skandala u novijoj povijesti hrvatskog kazališta dogodio se kada je 2007. godine redatelj Branko Brezovec ulogu Barunice Castelli dao najvećoj hrvatskoj pop zvijezdi Severini Vučković.
'Mi ove Glembajeve radimo bez bukvalnog znakovlja, bez prozivke. Neka ne dolazi nitko tko želi vidjeti hajku', rekao je dan uoči premijere redatelj Jagoš Marković u razgovoru za beogradski tjednik 'Vreme', dodajući kako to djelo ima 'i društveni sloj, i mnogo još slojeva', zbog čega i jest velika drama. Dodao je kako je idejnu osnovu za predstavu razradio prošlog ljeta u Dubrovniku zajedno s dramaturginjom Mani Gotovac te da je ona umjetnički savjetnik na predstavi i jako zaslužna za nju.
Upitan bi li s 'Glembajevima' stao pred hrvatsku publiku, primjerice na scenu Hrvatskog narodnog kazališta, Marković je odgovorio potvrdno te dodao kako "jedva čeka".
'Postoje veze koje su neuništive, pripadaju teatru, a on je u jednoj ravni, bar za mene, sloboda. Naravno da ću poći', zaključio je Marković. (Hina)
Ne propustite u subotu u 19:15 sati pratiti Scenu u Dnevniku Nove TV i pogledati kako je prošla prva beogradska premijera 'Gospode Glembajeva' nakon 40 godina!