U razgovoru o digitalizaciji i budućnosti TV-a, televizijski šefovi vrlo su brzo došli na jedan od gorućih problema - neravnopravan položaj komercijalnih televizija u odnosu na javnu. 'Današnji prihodi javne televizije samo od pretplate su veći nego što je cijelo ukupno komercijalno tržište. Znači, hipotetski gledano, ako mi sutra maknemo javnu televiziju sa komercijalnog tržišta još uvijek će imat veće prihode nego sve komercijalne televizije zajedno', rekao je Dražen Mavrić direktor Nove TV.
Riječ je o iznosu od oko milijardu kuna na godinu, no direktori RTL-a i Nove TV pretplatu ne dovode u pitanje. Smatraju da bi Hrvatska trebala slijediti trend Europske Unije i zabraniti oglašavanje na HRT-u. 'Mislim da je pošten model da se javna televizija financira od pretplate i da slijedi svoju javnu ulogu te da ne bi trebala ni pomisliti na komercijalizaciju svog programa', tvrdki Christoph Mainusch, predsjednik Uprave RTL-a.
Hoćemo li odustati od reklama? Nikakvog problema, samo se ta cijena mora nadoknaditi iz nekog izvora. Bilo direktno od građana, bilo iz proračuna što je samo posredno od građana, ako se želi zadržati ova njena funkcija', kaže Vanja Sutlić. Direktori komercijalnih televizija, koje su svojom konkurencijom itekako doprinijele kvalitetnijem i zanimljivijem TV programu, složni su kako nisu protiv javne televizije. Samo žele pravednu medijsku utakmicu, na zadovoljstvo svojih gledatelja, koji bi time trebali najviše profitirati.