Računalne igre poboljšavaju rad mozga

Slika nije dostupna
Računalne igre napravljene za povećanje mentalnih aktivnosti mogu unaprijediti spoznajne mogućnosti pacijenata s Alzheimerovom bolesti.

Novo istraživanje iz Barcelone u Španjolskoj, otkriva da su nove internetom dostupne računalne igre bolje stimulirale umne funkcije pacijenata s demencijom, od tradicionalnih vježbi koje se koriste u terapiji tih pacijenata.

Ispitano je 46 pacijenata s blagim oblicima Alzmeimerove bolesti. Svi su ispitanici uzimali inhibitore kolinesteraze, najčešće korišteni lijek u terapiji ove bolesti, tijekom barem jedne godine prije početka ove studije.

Ispitanici su bili podijeljeni u tri skupine. Jedna je skupina uzimala samo inhibitore kolinesteraze. Druga skupina je sudjelovala u programu integrirane psihostimulacije (IPP) - dnevnom programu koji je uključivao zadatke spoznajne stimulacije, glazbenu terapiju, radnu i likovnu terapiju te fizičku aktivnost.

Treća je grupa sudjelovala u IPP-u te također koristila interaktivni multimedijalni sustav koji je baziran na internetu (IMIS), koji ih je vodio kroz različite stupnjevite zadatke spoznajne stimulacije. Pacijenti su pohađali 20 minutne tretmane IMIS-a, 3 puta tjedno, tijekom 24 tjedna.

Rezultati istraživanja su pokazali da su nakon 12 tjedana terapije, pacijenti u IPP i IMIS grupama poboljšali svoje spoznajne funkcije i vještine u usporedbi s kontrolnom grupom te nastavili s napretkom u 24 tjedana. Skupina koja je polazila samo IPP pokazala je poboljšanje tijekom 12 tjedana, ali su se učinci terapije smanjili do 24. tjedna.

Voditelji ovog istraživanja su zaključili da, iako je Alzheimerova demencija progresivna degenerativna bolest, istraživanja pokazuju kako u ranim stadijima bolesti mozak još uvijek može učiti i mijenjati se.

Povećanjem aktivnosti mozga, a posebno procesa pamćenja i spoznajnih vještina, može se pomoći u sprječavanju gubitka spoznajnih funkcija u ljudi s Alzheimerovom bolešću.

Povezane teme