U Zapadnoj Javi, 24-godišnji Hany Faroko osmislio je način promocije neobičnih kućnih ljubimaca, rakova.
Strawberry Land Hermit Crab je trgovina popularna među Indonežanima koji vole rakove kao jeftine kućne ljubimce o kojima se ne treba mnogo brinuti.
Hany Faroko, indonezijski poduzetnik pokušao je na inovativan način promovirati ovog kućnog ljubimca na međunarodnom planu.
Sve što mu je potrebno za izradu šarenih rakova je mala manufaktura u kojoj rade njegova braća, nekoliko sprejeva boje, malo kreativosti i rakovi.
Njegov poslovni tim pronalazi školjke i rakove u Papui na obali Jave, donose ih u 'ured', skinu oklope s rakova i maštovito ih boje. Kada se boja osuši, rakove vraćaju u oklope.
Svaka dva tjedna u 'ured' u Jakarti iz Papue dovezu dvije tone rakova.
Faroko je isprva prodavao neobojene rakove, ali kada je prije osam godina vidio kako neki umjetnici u SAD-u boje oklope, pomislio je kako bi mogao prodati više rakova ako su šareni.
Sada se njegovi rakovi ne prodaju samo u Indoneziji, već i u SAD-u i Južnoj Koreji.
Obojeni rak stoji od 1 do 2 dolara, ovisno o veličini. Faroko kaže da mu se prodaja udvostručila od kada je počeo prodavati obojene rakove, pa tako sada zarađuje nekoliko desetaka tisuća dolara na mjesec.
'Trenutačno je naša neto zarada od prodaje rakova, 10 do 20 tisuća dolara na mjesec', kaže Faroko.