Michael Moore predstavio 'Sicko'

Slika nije dostupna
Prvo General Motors, zatim kontrola nošenja oružja, pa sam predsjednik Sjedinjenih Država George W. Bush. Michael Moore ne štedi nikoga, a ovog se puta obrušio na zdravstvenu zaštitu u SAD-u.

'Sicko', Mooreovo seciranje američkog zdravstvenog sustava, obećava novo razotkrivanje, barem ako je suditi prema isječcima prikazanim na Filmskom Festivalu u Torontu. Film će premijerno biti prikazan u lipnju 2007. godine.    

Novi dokumentarac temelji se na osobnim pričama ljudi čija su iskustva sa zdravstvenom zaštitom u Sjedinjenim državama bila poput noćne more. Uz to okosnica filma je i usporedba potpuno privatiziranog američkog sustava sa sustavom zdravstvene zaštite u Kanadi, koji je po Mooreu znatno efikasniji. 

'Uvijek će naći način da vam uskrate sve što vam je potrebno, kako bi ih liječenja stajalo manje nego je potrebno', izjavio je Moore na predstavljanju filma. 

Čini se kako je tvrtke koje prodaju zdravstvena osiguranja već lagano uhvatila panika od mogućih posljedica prikazivanja 'Sicka'.  

'Ne možemo kontrolirati što rade najveći zabavljači u Hollywoodu. Naš je posao pružanje što kvalitetnije zdravstvene zaštite za građane', izjavio je Mohit Ghose, glasnogovornik predstavnika zdravstvenih osiguranja u SAD-u. 

Moore se probio na scenu 1989. godine dokumentarcem 'Roger & Me' kada je pokušavao stupiti u kontakt sa direktorom General Motorsa Rogerom Smithom ne bi li mu dao prijedloge rješavanja ekonomske krize nastale nedaleko Mooreovog rodnog grada Flinta, nekada bitnog faktora u automobilističkoj industriji.  

Više od desetljeća nakon toga , 2002. godine, Moore 'prašinu diže' Oskarom nagrađenim dokumentarcem 'Ludi za oružjem' u kojem secira prava na posjedovanje oružja u SAD-u. 

Dvije godine kasnije za film 'Fahrenheit 9/11', u kojem javnosti razotkriva ulogu predsjednika Sjedinjenih Država Georga W. Busha u napadu na WTC, odbija nominaciju za Oscara želeći prikazati film prije predstojećih predsjedničkih izbora. 

Iako u političkom smislu film nije donio rezultate kojima se Moore nadao, na blagajnama je zaradio više od 100 milijuna dolara, što je najveća zarada ikada zabilježenu za dokumanterni film.