Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Što je bitno?

Tko može postati poduzetnikom?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Rodi li se netko kao poduzetnik ili se tijekom života razvije u poduzetnika? I što pojedince pokreće prema pokretanju vlastitog poslovanja?

Jedinstven po svojom opsegu i redovnom provođenju, AGER (Amway Global Entrepreneurship Report) potiče globalnu diskusiju o poduzetništvu i podiže svijest o značajnoj ulozi koju poduzetnici imaju u modernoj ekonomiji. Prvo, revolucionarno istraživanje provedeno je 2010. kao Amwayevo europsko izvješće o poduzetništvu koje se u 2013. proširilo na cijeli svijet te je obuhvatilo 24 zemlje. Ovogodišnji izvještaj pokriva 38 tržišta diljem svijeta, s razgovorima uživo i putem telefona koji su se proveli s 43.902 žena i muškaraca u dobi 14-99 godina.

Pročitajte i ovo Ilustracija Istraživanje Svaki peti radnik osjeća se diskriminiranim: Što rade poslodavci? Ilustracija Ne zna se uzrok smrti Tijelo poduzetnika iz BiH pronađeno u parkiranu automobilu

'Poduzetnici imaju važnu ulogu u ekonomijama u razvoju', rekao je Amwayev predsjednik Upravnog odbora, Steve Van Andel. 'Stvaraju nova radna mjesta, potiču konkurentnost i pomažu da se zajednice razviju. Kako se poslovno okruženje tijekom godina promijenilo, promijenili su se i razlozi zbog kojih se pojedinci odlučuju na pokretanje vlastitog poslovanja. Nadamo se da će ovaj izvještaj potaknuti diskusiju o poduzetništvu i dovesti do boljeg razumijevanja koraka koji se mogu napraviti kako bi se potaklo i bolje pripremilo pojedince diljem svijeta da pokrenu vlastito poslovanje.'

AGER je otkrio da se poduzetnički duh cijeni diljem svijeta. Ovo su ključni zaključci:

Evo kako država jača srednje i malo poduzetništvo

Poduzetnikom se može postati

Globalni rezultat pokazuje da 63 posto ljudi smatra da se poduzetnikom može postati. Oni mlađi od 35 godina (Generacija Y) najviše vjeruju u to (70 posto), dok se mišljenja muškaraca i žena skoro i ne razlikuju po ovom pitanju (64 posto muškaraca i 63 posto žena).

Obrazovanje je najvažnije

Ispitanici su kao najvažniji vid poduzetničke edukacije istaknuli “osnove vještine poslovanja“ (42 posto), nakon čega dolaze “vještine vođenja i upravljanja” te “poduzetništvo u praksi”, oba s 37 posto. Slijede “osnovno i srednjoškolsko obrazovanje” s izbornim predmetima (36 posto), “posebni programi za start-upove” (33 posto) te “sveučilišta i visoko obrazovanje” (32 posto). Ipak, samo njih 43 posto misli da su imali dobre mogućnosti za poduzetničko obrazovanje. Mlađi ispitanici pokazuju nešto pozitivniji stav prema obrazovnim mogućnostima koje su im ponuđene; njih 48 posto smatra da su postojeće mogućnosti obrazovanja zadovoljavajuće, no samo jedan od deset smatra da su te mogućnosti dovoljne.

Važno je razmišljati pozitivno

U prosjeku, 75 posto ispitanika ima pozitivan stav prema poduzetništvu, što je porast od četiri posto u odnosu na istraživanje iz 2013. Mlađi od 35 godina (Generacija Y) najoptimističniji su, njih čak 80 posto. I potencijal ulaska u poduzetništvo ostao je visok, čak dva od 5 ispitanika (42 posto) tvrde da se mogu zamisliti kako pokreću vlastiti posao. Ispitivanja su pokazala povezanost između ta dva faktora: u zemljama s pozitivnijim stavom prema poduzetništvu veći je postotak onih koji žele započeti vlastiti posao. Ipak, samo devet posto ispitanika diljem svijeta u ovom je trenutku samozaposleno, tako da jaz između želje i njihovog ostvarenja iznosi čak 33 posto.

Sloboda i ispunjenje

Što se tiče razloga za pokretanje vlastitog poslovanja 46 ispitanika ističe “neovisnost o poslodavcu, biti šef samom sebi”, dok njih 43 posto na prvo mjesto stavlja “osjećaj ispunjenosti, mogućnost ostvarenja vlastitih ideja.” Kao i u izvještaju AGER 2013 ova dva faktora radije su odabirani od faktora povezanih s financijama. Pri tome su ispitanici od 14 do 34 godina imali posebno snažna uvjerenja, i čak je njih 50 posto odabralo neovisnost i ispunjenost. Vrlo je važno napomenuti da u zemljama s nižim prihodima po glavi stanovnika neovisnost postaje manje važan motiv za ulazak u poduzetništvo.

'Mlađe generacije optimističnije se odnose prema ideji poduzetništva', dodao je predsjednik DeVos. 'Ovaj izvještaj otkriva njihov velik potencijal. Moramo iskoristiti njegove ključne rezultate kako bismo nastavili njegovati poduzetnički duh i stvorili globalnu kulturu koja će potaknuti potencijale mladih'.

Amway partner i Dekan katedre za strategiju i organizaciju na Tehničkom sveučilištu u Münchenu (Technische Universität München - TUM), dr. Isabell M. Welpe slaže se s tim. 'Poticanje poduzetništva potiče razvoj nacionalnih ekonomija jer poduzetnici imaju napredne ideje koje obogaćuju društvo u cjelini i živote pojedinaca. Vlade bi trebale iskoristiti priliku i pokrenuti poduzetničku edukaciju usmjerenu na mlađe generacije.'

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene