Objavila NASA

VIDEO Ovako bi izgledao sudar dvije zvijezde

NASA je objavila video u kojem se vidi kako bi izgledao sudar dvije neutronske zvijezde.

Video simulacije sudara dvije zvijezde koje su jedna od druge udaljene 18 kilometara, objavila je NASA, piše Space.com.

Pročitajte i ovo Radovi u Karlovcu - 1 Muke po obnovi Pucaju zgrade, poplava u podrumu, problemi s pitkom vodom... Stanari Zvijezde su očajni, gradonačelnik im poručio: ''Svi smo dio problema i rješenja'' Radovi u Karlovcu - 1 Zvijezda u problemima Zbog radova dovedeni su na prosjački štap: ''Egzistencija mi je dovedena ne do ruba, nego preko njega''

Isprva se vidi kako se dvije zvijezde približavaju jedna drugoj. Nekoliko trenutaka nakon sudara, neutronske zvijezde se spajaju u jednu. Iz kataklizmičkog sudara dva nebeska tijela nastaje crna rupa.

Znanstvenici su još 2013. došli do zaključka da je takav sudar uzrokovao kratke, ali intenzivne izbačaje gama zraka, pri čemu je nastao i oblak 'otpadnog materijala', ispunjen složenim koktelom teških elementa, među kojima je bilo i zlata, u velikim količinama.

Skupina odbjeglih zvijezda velikom se brzinom kreće prema Zemlji

Koristeći Swift satelit koji traga za gama zrakama, astronomi su detektirali upravo jednu takvu eksploziju koja se dogodila u udaljenom dijelu svemira. Ona je bila izuzetno intenzivna, a locirana je na 3,9 milijardi svjetlosnih godina od Zemlje.

Tim istraživača je procijenio da materijal koji je tada nastao, a koji uključuje i zlato, iznosi jednu stotinu mase Sunca, a izbačen je u svemir nakon praska gama zraka.