Novo otkriće

Jesu li ovo planeti koje će kolonizirati ljudi?

U sustavu zvijezde Kepler-62 otkrivena su tri planeta za koje istraživači tvrde da su pogodniji za moguće naseljavanje od bilo kojih dosad pronađenih egzoplaneta.

Da Zemlja možda i nije tako posebno mjesto u svemiru kao što to često volimo misliti svjedoči sve više egzoplaneta uočenih u gotovo svim dijelovima svemira za koje znanstvenici vjeruju da bi mogli biti pogodni za život. Danas je iz Amerike stigla vijest o otkriću još triju takvih planeta, udaljenih od nas između 1.200 i 2.700 svjetlosnih godina.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Po prvi put Astronomi otkrili planet s vedrim nebom i vodom u atmosferi Slika nije dostupna Vreli Jupiter NASA otkrila plavi planet na kojemu pada staklena kiša

Kako javlja CNN, uz pomoć NASA-inog satelita Kepler uočena su tri planeta - Kepler-62c, Kepler-62e i Kepler-62f. Svi su dio sustava s ukupno pet planeta koji se kreću oko zvijezde Kepler-62, koja je slična našem Suncu. Studija o dvama planetima (62e i 62f) objavljena je u časopisu 'Science'.

>> Astronomi pronašli dosad najmanji planet

Istraživači tvrde da bi na njihovoj površini u teoriji moglo biti vode, ali konkretnijih dokaza za to, zbog zasad nepremostive udaljenosti planeta - nemaju.

'Sa svim ovim posljednjim otkrićima, Zemlja se čini sve manje i manje posebnom i čini se kao da mjesta poput našeg ima posvuda', rekao je Tom Barclay, istraživač s jednog kalifornijskog instituta koji je sudjelovao u projektu pronalaska triju najnovijih egzoplaneta.

Kepler-62f je navodno 40 posto veći od Zemlje i oko svoje zvijezde napravi krug za oko 267 zemaljskih dana. Kepler-62-e je, kako se čini, 60 posto veći od našeg planeta i nešto je bliži svojoj zvijezdi. Pretpostavlja se da bi na njemu mogli prevladavati nepregledni oceani

Voditelj istraživanja William Borucki uvjeren je da bi novootkriveni planeti mogli biti daleko pogodniji za neku buduću kolonizaciju od svih drugih dosad pronađenih kandidata, među kojima se na vrhu top ljestvice ističu, primjerice, Kepler-22b i Kepler-69c. No, kako i sam priznaje, sve je to na razini teorije, s obzirom da nijedan od dosad otkrivenih novih svjetova još nije istražen, a teško da će tako skoro i biti.