Brojna istraživanja o najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu pokazala su kako Facebook može imati jako negativan utjecaj na svoje korisnike i utjecati na smanjenje njihovog samopouzdanja. Naime, s obzirom da veliki broj ljudi na ovoj mreži objavljuju statuse i fotografije s kojima se hvale i pokazuju 'kako im je dobro u životu', odnosno objavljuju fotografije izlazaka, druženja, putovanja i slično, dio korisnika, gledajući kako se njihovi prijatelji s Facebooka dobro provode, smatraju kako oni vode prilično dosadne živote i kako im se ništa specijalno ne događa, što utječe na njihovo raspoloženje i samopouzdanje.
Pročitajte i ovo
Drama na nebu
Avion nije uspio sletjeti na aerodrom: Kružio je nebom, a cijelo vrijeme kotači su bili spušteni
pobuna u zagrebačkom ogranku
Problemi u SDP-u: Na sjednici riješena jedna mini kriza
No, nisu samo statusi i fotografije njihovih prijatelja jedini uzrok smanjenju samopouzdanja osoba koje koriste Fejs, već na njihovo raspoloženje utječe i interakcija s prijateljima s ove mreže, odnosno koliko će im puta prijatelji lajkati i komentirati statuse i fotografije koje objavljuju.
Tamna strana Fejsa: Statusi na Facebooku mogu otkriti tko je psihopat!
'Ignoriranje na Facebooku je psihološki pakao za korisnike', komentirali su na Cnetu rezultate istraživanje kojeg su proveli znanstvenici u Australiji i koje je pokazalo kako je veliki broj korisnika ove mreže 'ovisan' o lajkovima i komentarima te je upravo to jedini razlog zbog kojeg objavljuju brojne statuse i fotografije na Facebooku.
Znanstvenici su ovo istraživanje proveli dvije faze – u jednoj je dio korisnika redovno objavljivao stvari na Facebooku, dok su drugi bili samo pasivni korisnici (nisu ništa objavljivali), dok su u drugoj fazi svi korisnici trebali objavljivati što više sadržaja na ovoj mreži. No, pola korisnika koji su sudjelovali u ovom istraživanju nisi bili svjesni da su im računala namještena tako da ne primaju nikakve reakcije (lajkove i komentare) na stvari koje objavljuju na Facebooku.
Zbog toga što su mislili da nitko nije reagirao na njihove objave, oni su se osjećali kao da uopće ne postoje, kao da su nevidljivi i nevažni, što je rezultiralo gubitkom samopouzdanja i osjećaja pripadnosti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook