Nema leda, crnji od ugljena

FOTO Mračni komet: Fotografije iznenadile znanstvenike

Komet 67P/Churyumov-Gerasimenko daleko je od onoga čemu su se nadali znanstvenici. Satelit Rosetta otkrio je, poslavši prve fotografije tog kometa, da je riječ o iznimno tamnom komadu kamena te da na njegovoj površini nema leda.

Znanstvenici koji upravljaju Rosettinim instrumentom nazvanim 'Alice' nisu dosad uspjeli naći niti jedan dio na kometu 67P/Churyumov-Gerasimenko, koji bi imao leda, što je u najmanju ruku neočekivano.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Godina 2030. Šef ESA-e: Pronašli smo najbolju zamjenu za ISS - selo na Mjesecu Slika nije dostupna Stigla dugoočekivana poruka PROBUDIO SE I POZDRAVIO 'Halo, Zemlja! Jel' se čujemo?'

'Pomalo smo iznenađeni koliko je površina tog kometa nereflektirajuća i koliko malo tragova vode ima na njemu', rekao je Alan Stern, s Instituta Southwes Reasearch u Koloradu, a prenosi Daily Mail.

Astronomi su prethodno vjerovali da je površina kometa prekrivena ledom, jer je previše udaljen od Sunca da bi ga njegova toplina otopila. Nedostatak ledenog traga iza kometa sugerira da je komet bio u blizini Sunca ili neke druge zvijezde tijekom svojeg puta kroz duboki svemir. Komet je zapravo toliko crn, da je u određenim spektrima boja crnji i od ugljena.

Zanimljivo je i to da su znanstvenici otkrili da 'koma', odnosno atmosfera oko kometa sadrži vodik i kisik, što je jednako iznenađujuće, obzirom da je obično riječ o vodenoj pari i prašini.

Za samo 6 godina, na Zemlju bi moglo pasti KOLOSALNO čudovište!

Rosetta će perovesti godinu dana proučavajući taj komet, a njezina misija prozvana je 'najseksi i najboljom ikad'. Cilj je otkriti tajne postanka života na Zemlji.

67P/Churyumov-Gerasimenko je dug oko četiri kilometra i napravi revoluciju oko Sunca svakih šest i pol godina. Trenutno se kreće prema Suncu, što znači da će se i početi topiti.

U studenom će Rosetta na površinu tog kometa poslati sondu Philae, koja će istražiti njegovu površinu. To će biti prvi takav pothvat u povijesti svemirskih istraživanja.

Sve vijesti iz techa pratite na Zimo.co .