Važno otkriće

Evo što su astronomi uočili u dubokom svemiru!

Uz pomoć svemirskog teleskopa Hubble u dubokom je svemiru otkrivena supernova 'SN UDS10Wil'. Astronomi tvrde da udaljeniju od nje dosad nisu vidjeli.

Astronomi su uz pomoć svemirskog teleskopa Hubble uočili supernovu na najudaljenijoj lokaciji dosad. Kako je izvijestila NASA, ova je supernova eksplodirala prije deset milijardi godina, u vrijeme kada se svemir još formirao, a zvijezde su nastajale velikom brzinom i u velikom broju, dok je supernova bilo relativno malo.

Pročitajte i ovo Radovi u Karlovcu - 1 Muke po obnovi Pucaju zgrade, poplava u podrumu, problemi s pitkom vodom... Stanari Zvijezde su očajni, gradonačelnik im poručio: ''Svi smo dio problema i rješenja'' Radovi u Karlovcu - 1 Zvijezda u problemima Zbog radova dovedeni su na prosjački štap: ''Egzistencija mi je dovedena ne do ruba, nego preko njega''

Premda je zbog svoje udaljenosti posebna, zvijezda još nije dobila neko posebno ime, već ima oznaku 'SN UDS10Wil'. Prvi je put uočena još 2010. godine, a tijekom proteklih su je godina korišteni Hubbleov spektrometar te snimke velikog europskog teleskopa u Čileu kako bi se potvrdilo koliko se duboko u svemiru nalazi.

>> Misterij: Konačno pronađeni tragovi 'tamne materije'?!

Značaj ovog otkrića mogao bi biti vidljiv u mjerenju kozmičkih udaljenosti i otkrivanju prirode tamne materije, misteriozne sile koja ubrzava širenje svemira.

'Ova nova rekorderka otvara prozor u razdoblje ranog svemira, nudi nam uvid u način na koji supernove nastaju', izjavio je astronom David Jones sa Sveučilišta Johns Hopkins, inače član tima znanstvenika koji su objavili ovu svemirsku novost. 'Sada smo u mogućnosti ispitati teorije o pouzdanosti ovakvih detonacija za razumijevanje evolucije i širenja svemira', dodao je Jones, a prenosi Daily Mail.

Više detalja o značaju ovog otkrića Jones bi sa suradnicima trebao objaviti u svibanjskom izdanju časopisa 'Astrophysical Journal'.