Oduševilo mnoge

ČUDESNO: Znanstvenici otkrili kako je nastalo svo ZLATO SVEMIRA!

Znanstvenici imaju nove dokaze o porijeklu zlata u svemiru pa tako i na Zemlji. Tvrde kako taj plemeniti metal nastaje pri sudaru neutronskih zvijezda koje su zapravo mrtve jezgre nekadašnjih zvijezda, koje su u prošlosti eksplodirale u obliku supernove.

'Možemo pobrojiti svo zlato u svemiru na osnovu tih sudara', istaknuo je Edo Berger, astronom Centra za astrofiziku Harvard-Smithson. Berger je rezultate studije o sudarima neutronskih zvijezda i porijeklu zlata predao na objavu u znanstvenom časopisu The Astrophysical Journal Letters.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Davno, davno Otkrili crnu rupu koja dovodi u pitanje sadašnje teorije njihova nastanka Slika nije dostupna Primjećena hipotetska čestica Tamna materija pronađena u središtu Sunca?

>> Otkriven 'Sveti gral' solarnog sustava!

Prije se vjerovalo kako zlato nastaje pri supernovama zvijezda, no simulacije su pokazale kako je vrlo teško proizvesti zlato na takav način, istaknuo je Berger. Supernove možda proizvode samo djelić zlata u svemiru, no izgleda da sudari neutronskih zvijezda predstavljaju prevladavajući mehanizam proizvodnje zlata u svemiru.

Drugim riječima, znanstvenici vjeruju kako iz sudara dvaju neutronskih zvijezda, jedan od materijala koji se izbacuje u svemir, je i zlato - puno zlata.

Berger vjeruje kako takav sudar izbaci količinu zlata u svemir jednaku masi 10 Mjeseca, a vrijednost te količine zlata na današnjem tržištu iznosi oko 10 oktilijuna dolara (10.000.000.000.000.000.000.000.000.000).

'Zlato i platina u našem prstenju, isto kao i uran u našim nuklearnim bombama i reaktorima, dijelići su neutronskih zvijezda, koji su nastali davno prije rođenja našeg Sunca', pojasnio je Woolsey. Zlato ne samo da je dio Zemlje, već je sudjelovalo i u formiranju našeg Sunca.

Zlato koje je sudjelovalo u formiranju Zemlje, potonulo je u njezinu jezgru, no zlato koje čovjek nalazi blizu površine, donijeli su meteoriti, prije 200 milijuna godina.

Neutronske zvijezde su zapravo mrtve jezgre nekadašnjih zvijezda, koje su u prošlosti eksplodirale u obliku supernove. Berger i njegovi kolege proučavali su događaj u svemiru, kojeg su uzrokovale dvije neutronske zvijezde, svaka veličine grada Bostona i otprilike s 1,5 puta većom masom od našeg Sunca, prenosi CNN.

Vrteći se jedna oko druge velikom brzinom, te su dvije neutronske zvijezde udarile jedna u drugu i nakon njihovog sudara, nastala je crna rupa, a obje zvijezde su propale u nju.

Neutronske zvijezde se sudaraju jer njihova gravitacijska radijacija krade energiju iz njihovih orbita, pojasnio je Stan Woosley, astronom sa Sveučilišta u Kaliforniji, koji nije sudjelovao u studiji. Dodao je kako te zvijezde podsjećaju na gigantske atomske jezgre, koje ako se sudare pri brzini blizu brzine svijetlosti, proizvode doista spektakularan sudar.