Više nema sumnje

NAPOKON POTVRDA Enceladus ima globalni ocean! Slijedeći korak - ima li i života?

NASA-ina letjelica Cassini napravila je možda i najveće otkriće u Saturnovoj orbiti dosad!

Saturnov ledeni mjesec Enceladus ipak nije samo ogromna santa leda kao što su to znanstvenici dosad, između ostalog, pretpostavljali. S njegovog južnog pola izbijaju ogromni stupovi vodene pare, a najnoviji gravitacijski podaci ukazuju na to da Enceladus vrlo vjerojatno skriva tekući ocean ispod svoje ledene površine, kojeg grije trenje koje uzrokuje Saturnovo gravitacijsko polje, koje deformira kamenu jezgru tog mjeseca.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Na Saturnovu mjesecu Nova nada u potrazi za dokazom izvanzemaljskog života Slika nije dostupna Iz Saturnovog susjedstva Evo što je NASA otkrila na Titanu

Sve donedavno, znanstvenici nisu bili sigurni koliko bi velik taj ocean ispod površine mogao biti, no NASA-ina letjelica Cassini poslala je odgovor nazad na Zemlju: Enceladus ima globalni ocean, koji okružuje čitavu jezgru, prenosi Popular Science.

Saturnov mjesec skriva život

Potvrda toga dolazi iz podaka kojima se proučavalo titranje tog mjeseca. naime Enceladus se kreće malo brže i malo sporije na različitim točkama svoje orbite oko Saturna pa se sukladno tome njiše naprijed-nazad tijekom svoje orbite.

Da je Enceladus kojim slučajem u potpunosti čvrst (bez oceana), ne bi titrao ni izbliza toliko koliko sad titra. Modeli koje su znanstvenici razradili, pokazuju da oko jezgre mora biti vodeni omotač.

"Bio je to težak problem, koji je zahtjevao godine promatranja te kalkulacije koje su zahtjevale raznoliku disciplinarnu kolekciju, ali uvjereni smo da smo ga napokon riješili kako treba", rekao je Peter Thomas, autor studije, koja je objavljena u znanstvenom časopisu Icarus.

Enceladus se inače smatra jednom od primarnih točaka u potrazi za izvanzemaljskim životom u Sunčevom sustavu, a novootkriveni podaci tome idu samo u prilog. Sad se samo treba spustiti na površinu, poslovično rečeno, 'probiti led' i otkriti koje tajne krije njegov globalni ocean.