Jedino na raspolaganju

NASA otvoreno: 'Za borbu protiv asteroida imamo samo MOLITVU'

Čelni čovjek američke svemirske agencije (NASA) Charles Bolden ima savjet kako se boriti protiv velikih asteroida koji se kreću prema Zemlji - moliti se.

To je otprilike sve što SAD - a i ostatak svijeta - imaju na raspolaganju protiv asteroida i kometa koji bi mogli udariti u Zemlju, rekao je Bolden govoreći pred članovima Odbora za znanost Predstavničkog doma SAD.

Ateroid procijenjenog promjera 17 metara je 15. veljače eksplodirao iznad Čeljabinska u Rusiji a od udarnog vala popucala su stakla na zgradama, oštećene su građevine a na razne načine ozlijeđeno je oko 1.500 osoba.

Pročitajte i ovo Molitelji na zagrebačkom glavnom trgu - 3 Prva subota u mjesecu Molitelji izašli na trgove hrvatskih gradova: Kleče i mole, a imaju jasan cilj Slika nije dostupna Između Zemlje i Sunca Privatni teleskop trebao bi tragati za 'asteroidima ubojicama'

>> Novi asteroid prolazi danas pored Zemlje, otkrili ga tek u nedjelju

Ti događaji "dokaz su da živimo u aktivnom sunčevom sustavu u kojem kroz naše susjedstvo potencijalno opasni objekti prolaze iznenađujućom učestalošću", rekla je demokratska zastupnica Eddie Bernice Johnson.

NASA prati oko 95 posto najvećih svemirskih tijela, veličine od kilometra u promjeru i više, koji trebaju proći pokraj Zemlje. Asteroid te veličine bi, da pogodi Zemlju, uništio čitavu civilizaciju.

NASA namjerava razviti tehnologiju za skretanje svemirskih objekata

Međutim dosad je otkriveno samo deset posto od oko potencijalnih 10.000 manjih asteroida veličine oko 50 metara u promjeru i nazvanih "ubojice gradova", kaže savjetnik Bijele kuće za znanost John Holdren.

"Prema dostupnim informacijama, ne znamo za neki asteroid koji bi prijetio stanovništvu SAD...Ali ako ga otkrijemo i utvrdimo da će nas udariti za tri tjedna - možemo se početi moliti", rekao je Bolden iz NASA-e.

Osim što razvija nove metode nadzora svemirskih tijela i sklapa međunarodna partnerstva, NASA namjerava razviti tehnologiju za skretanje takvih svemirskih objekata koji bi mogli udariti u Zemlju.

"Šanse da nekakav objekt udari u Zemlju i izazove masovne žrtve i velike štete na infrastrukturi su jako male, ali potencijalne posljedice takvog događaja su tako velike da se isplati ozbiljno razmotriti rizik", ocijenio je Holdren. (Hina)