Ne zna se njihov utjecaj

TAJNA SVEMIRSKE PRAŠINE Pronađena bakterija koja 'traži priliku da postane patogena'

Znanstvenici su koristeći poseban test, otkrili 'nešto' u svemirskoj prašini.

Čini se da astronauti nisu sami. Svoj prostor na Međunarodnoj svemirskoj postaji dijele s do sada neotkrivenim oportunističkim bakterijskim patogenima, javlja CNN.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Vijesti iz NASA-e POVIJESNI DOGAĐAJ 'Da, postoje druge vrste u svemiru' Slika nije dostupna Zdravlje 4 činjenice koje morate znati ako koristite kruti sapun

Kasthuri Venkateswarn koja je radila na istraživanju ove bakterija s NASA-om, objašnjava kako se pronađena bakterija naziva oportunističkom jer 'traži priliku da postane patogena'.

Iako su na Zemlji većinom bezopasne, u ekstremnim uvjetima u svemiru mogle bi se ponašati sasvim drugačije.

Astronomi uzbuđeni: 'Možda smo pronašli izvanzemaljske megastrukture'

Istraživači su koristi DNK test kako bi je identificirali, ali nisu mogli odrediti bi li bakterija mogla nanijeti štetu zdravlju astronauta zbog potencijalne mogućnosti mikrogravitacije da promijeni njezino ponašanje.

Astronauti se na Međunarodnoj stanici zadržavaju šest mjeseci, ali NASA planira mnogo duže misije na Mars. Samo putovanje na taj planet moglo bi trajati dvije godine, a agencija se želi osigurati da astronauti nisu izloženi ničemu što bi im moglo nauditi.

Kako su se točno bakterije koje bi mogle uzrokovati respiratornu infekciju i bakterije koje uzrokuju akne našle na Svemirskoj postaji?

'Ljudi su odlični biorekatori', rekla je Venkateswaran. Drugim riječima, bakterija 'se ukrcala' na astronaute kako bi i sama 'vidjela galaksiju'. Nije se to dogodilo zato što astronauti ne vode brigu o higijeni, već stoga jer smo mi ljudi domaćini desecima milijardi većinom bezopasnih bakterija.

Prema jednoj studiji, kada osoba uđe u neku prostoriju 'obogati' je s 37 milijuna bakterija koje 'pusti' u zrak.

Venkateswaran vjeruje da je bakterija ukrcala s astronautima, a iako se sve prije polaska u svemir dobro čisti, očito se nije počistilo dovoljno dobro.