453584

TO SE ZOVE FACELIFTING Otkriće o Mjesečevoj površini

• , 14.10.2016., 21:58
  • Autor:
  • komentara

Godišnje na Mjesečevoj površini zbog udara meteora nastane 180 novih kratera promjera najmanje deset metara.

Mjesec (Foto: AFP)

Mjesec je izložen tolikom pljusku svemirskog stijenja da njegova površina svaku 81 tisuću godina potpuno promijeni izgled, zaključili su znanstvenici na temelju podataka NASA-e.

Promjene, koje zahvaćaju prva dva centimetra Mjesečeve površine, događaju se sto puta češće nego što su znanstvenici prije mislili.

U studiji se također procjenjuje da asteroidi i kometi koji padaju na jedini Zemljin prirodni satelit u prosjeku godišnje stvaraju 180 novih kratera promjera najmanje deset metara.

Otkrića koja su objavljena u časopisu Nature, plod su fotografija što ih snima NASA-ina letjelica Lunar Reconnaissance, koja mapira Mjesec od 2009. godine.

Površina Mjeseca (Foto: AFP)

Površina Mjeseca

Uspoređujući fotografije istih područja u redovnim intervalima, skupina znanstvenika predvođena Emersonom Speyererom sa sveučilišta u Arizoni mogla je izbrojiti nove kratere i istražiti Mjesečevu površinu.

"Detektirali smo 33 posto više kratera s promjerom od najmanje 10 metara", u odnosu na one što su ih predviđali raniji modeli, rekao je Speyerer.

Znanstvenici su zamijetili i na tisuće manjih poremećaja površine koje opisuju kao 'ožiljke' manjih udara, onih koji ne stvaraju kratere.

I Zemlju svakodnevno zasipa kiša asteroida i meteora, ali planet je zaštićen gustom atmosferom. Čak bi i svemirska stijena promjera 25 metara izgorjela i dezintegrirala se u Zemljinoj atmosferi ne uzrokujući nikakvu štetu. (Hina)