Iskusni kriminalist, jedno vrijeme i šef zadarske krim policije Antun Novoselović, ispričao je kako jednom turom prevoženja većih količina droga, 'skiperi' mogu zaraditi toliko novca koliko običnim poslom neće uspjeti zaraditi cijelog života, piše Zadarski.hr.
Pročitajte i ovo
narko dvojac
VIDEO Specijalci u akciji! Pod punom spremom upali u kuću u blizini Osijeka, uhićena dva muškarca
Monstruozan zločin
Užas na Kosovu: Drogirali djevojčicu (14) i silovali je, pronađena je na cesti
Uglavnom, smatra se, rade po principu da se nakon ture ili dvije povlače iz posla, a tako zarađen novac ulažu u nekretnine te dalje posluju legalno. Novoselović, kaže kako dio razloga za ovaj način transporta droga leži u činjenici da je kontejnerski promet uvođenjem novih tehnologija postao preriskantan i nesiguran.
'Danas se brodski kontejneri kontroliraju rendgenima, ne može se više, kao nekad, umjesto banana prevoziti kokain. Zato je transport droge jedrilicama puno lakši i sigurniji način jer ih je puno teže kontrolirati', kaže Novoselović koji nije iznenađen tolikim angažmanom zadarskih skipera u narko biznisu.
'S dolaskom rata stanje se samo pogoršalo. Paralelno s time rastao je i broj dilera, pogotovo što su mnogi u tome namirisali veliku lovu i laku zaradu, dilanje im je postalo sredstvo za život. Pa pogledajte tko su ti ljudi koji rade kao kuriri ili mule koje prevoze drogu od točke A do točke B. To su takozvani obični građani, obični skiperi.
Nisu to nikakvi visokopozicionirani članovi međunarodnih kriminalnih skupina, pa čak ni nacionalnih organizacija. Dapače, oni koji ih vrbuju za posao, dobro paze da te mule nisu u nikakvim kriminalnim evidencijama niti da imaju ikakve veze s narko 'branšom', a oni sami vrlo, vrlo rijetko znaju tko je uopće organizator cijelog posla, a kamoli tko je financijer. No, zarada u tom poslu je ogromna i to im je dovoljan motiv', kaže Novoselović.
Jahta s tonu kokaina isplovila je iz Zadra?
'Problem je što se nitko ne bavi podrijetlom njihove imovine, to bi rasvijetlilo mnoge stvari', rekao je Novoselović koji se iz svoje policijske prakse sjeća dva slučaja gdje su takozvani mali građani otkriveni kao veliki dileri kokaina.
Prvi je bio mehaničar u jednom prijevozničkom poduzeću koji je uhvaćen u Italiji, a drugi pomorac koji je uhvaćen u Poljskoj. Na pitanje odakle jednom mehaničaru ili povremenom skiperu uopće veza za nabavku tolike količine droge iz Južne Amerike, Novoselović kaže kako je tim vezama najviše kumovao rat.
Početkom rata, jedan dio kriminalaca i dilera otišao je put Zapadne Europe, pogotovo prema Nizozemskom i Njemačkoj gdje su s vremenom postali dio većih kriminalnih skupina. No, ne surađuju samo kriminalci, surađuju i nacionalne policije čija je razmjena podataka zadnjih deset godina sve bolja.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook