Ekipa Dnevnika Nove TV iz Merga na Cresu do Valbiske je stigla za manje od pola sata. Putovanje je i više nego ugodno, a putovalo se najnovijim trajektom, njihovom bebom kako od milja vole zvati trajekt Brač, jer je star tek mjesec dana. Cijene se razlikuju od linije do linije, ovo je jedna od kraćih i jeftinijih, a apsolutni rekorder po cijenama, ali i po duljini putovanja jest trajektna linija Split-Lastovo.
Pročitajte i ovo
GOST DNEVNIKA NOVE TV
Čelnik SDP-a o dogovoru s HDZ-om: "Meni se ponekad i okreće u želucu što se pregovara s njima, ali..."
Više nego ranije
Objavljene nove cijene goriva i plina: Požurite napuniti spremnike
Četveročlana obitelj za put automobilom do jednog od naših najzelenijih otoka treba izdvojiti oko 750 kuna. Iako bi svi voljeli da je vožnja do naših otoka jeftinija, do pojeftinjenja će teško doći jer je i sam ministar najavio ukidanje subvencija.
FOTO OLUJNI VJETAR Sudar dva trajekta u Zadru
Brač, najnoviji trajekt u Jadrolinijinoj floti može primiti 616 putnika te 145 osobnih automobila. Ali gužve i dalje ne manjka. U sezoni se radi bez voznog reda. Turistima iz Nizozemske trajekt nije skup. 'Dolazimo iz Nizozemske. Tamo bismo platili više tako da su cijene u redu', rekao je turist Jan Paul za Dnevnik Nove TV.
No četveročlanu obitelj primjerice iz Osijeka, putovanje na odmor do najudaljenijeg Lastova skupo će stajati. Na cestarinu za osobni automobil tako će potrošiti 290 kuna. Na gorivo dodatnih 485 kuna, a trajekt će platiti 734 kune. Ukupno 1509 kuna samo u jednom smjeru, a da u more još ni prst nisu umočili.
Otočanima je prijevoz trajektom oko 50% jeftiniji, ali kažu, i dalje je skupo. Za zemlju s tisuću otoka, trajekti su morska autocesta. Za otočane život i opstanak. No za njih ministar nema dobre vijesti.
Prošle godine trajekti su prevezli više od 10 milijuna putnika i više od 2,5 milijuna vozila. U sezoni gotovo svakoga dana trajekti duž naše obale imaju više od 600 isplovljavanja. Za najvećih gužvi ne vrijedi ni red plovidbe, trajekti zapravo voze non stop. I flota se na sreću obnavlja pa je i kapacitet veći. Sve to znači ipak manje gužve u onim udarnim terminima nego prijašnjih godina, a to su primijetili, i naravno pohvalili i sami turisti.
'Nama je cilj da smanjujemo subvencije za pomorski promet', rekao je Siniša Hajdaš Dončić. Ministar nije obrazložio kako će manje državnog novca za pomorski promet utjecati na broj linija i cijene karata. U ministarstvu nam pojašnjavaju da se cijene karata neće dirati. No, kako misle s manje novca zadržati postojeće cijene - nisu objasnili. A putnici moraju putovati.
Strpljenje i deblji novčanik za prijevoz. Čini se, osnovni uvjeti za život na otoku. Prošle godine trajekti su prevezli više od 10 milijuna putnika i više od 2,5 milijuna vozila. U sezoni gotovo svakoga dana trajekti duž naše obale imaju više od 600 isplovljavanja.
Za najvećih gužvi ne vrijedi ni red plovidbe, trajekti zapravo voze non stop. I flota se na sreću obnavlja pa je i kapacitet veći. Sve to znači ipak manje gužve u onim udarnim terminima nego prijašnjih godina, a to su primijetili, i naravno pohvalili i sami turisti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook