Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Milijarde preplaćenih kuna

Presuda za franak: 'Ugrožena je dobit banaka i pitanje pravne sigurnosti u ovoj zemlji'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Presuda kojom su, doduše tek u prvom stupnju, pobijedili građani zaduženi u švicarcima, mogla bi ostaviti značajnog traga na bankama. Oštećenim građanima na račune bi trebale vratiti, na milijarde preplaćenih kuna. No stručnjaci kažu da to nikako neće dovesti u pitanje funkcioniranje bankarskog sustava.

Uz kavu nezaobilazan je razgovor o presudi u slučaju švicarskog franka. 'To je tema godine za ovu državu. Sasvim sigurno. Jako je pozitivno', kaže Veljko iz Zagreba. Osim za banke. Tvrde, sudac je ukinuo valutnu klauzulu što će ugroziti stabilnost financijskog sektora. 'On uopće nije ovom presudom srušio valutnu klauzulu nego je srušio način na koji je valutna klauzula švicarski franak uvedena u naše poslovanje', rekao je Goran Aleksić, koordinator pravnog tima Udruge Franak.

Pročitajte i ovo Švicarski franak/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) Na općinskim sudovima Dvije presude u slučaju "Franak": Banke će morati vratiti desetke tisuća kuna za preplaćene kamate na kredite Slika nije dostupna Tečaj 'švicarca' Banke bi danas trebale objasniti što ih tišti u vezi vladina prijedloga

>> Kredit u švicarcima: U 7 godina preplatio oko 72.000 kuna!

Profesorica sa Ekonomskog fakulteta u Zagrebu Marijana Ivanov smatra da bankarski sustav neće ugroziti ni eventualna obeštećenja korisnika kredita. 'Čak i da taj iznos dosegne 25 milijardi kuna to bankovni sustav može bez problema apsorbirati bez ikakvih velikih šokova. Ugrožena je dobit banaka, ali ugroženo je međutim i nešto drugo. Ugroženo je pitanje pravne sigurnosti u ovoj zemlji', rekla je Ivanov.

Na to će se pozivati i banke u žalbi na presudu jer su korisnici obveze iz ugovora o kreditima preuzimali svojevoljno. Povjerenik Europske komisije za zaštitu potrošača Neven Mimica putem Twittera poručuje da sudska presuda osnažuje pravo potrošača na cjelovite informacije u financijskim uslugama i pokazuje važnost udruživanja potrošača.

U razgovoru za portal Dnevnik.hr nedavno je najavio obvezu boljeg informiranja potrošača u cijeloj Uniji. 'Među prvim, ako ne i prvi posao u koji ulazim je omogućavanje potrošačima da imaju vrlo jasne pregledne metode', rekao je Neven Mimica, povjerenik za zaštitu potrošača Europske komisije.

Dobar pregled korisnici kredita u švicarcima od banaka nisu dobili. Od neznanja, prema presudi donesenoj u četvrtak, zaštititi ih je propustila i Hrvatska narodna banka i država.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene