Obavijesti Video Pretražite Navigacija
nove upute

Znate li za novost vezanu za bolovanje? Iz HZZO-a objasnili kakva je procedura

Ilustracija
Ilustracija Foto: Getty Images
''Doktor mi je rekao da su dobili dopis da po novome firme preuzimaju doznake iz sustava, a da zaposlenik više ne dostavlja papire,'' rekla nam je čitateljica. Iz HZZO-a su objasnili detalje tko više ne treba doznake u papirnatom obliku i koja je procedura.

Neki građani koji su nakon dugo vremena bili na bolovanju ovih dana nemalo su se iznenadili kada im je obiteljski liječnik rekao da više ne daje papirnate doznake već da ih tvrtke same preuzimaju iz sustava.

Jedna od njih je i čitateljica koja nam se javila.

''Doktor mi je rekao da su dobili dopis da po novome firme preuzimaju doznake iz sustava, a da zaposlenik više ne dostavlja papire'', rekla nam je sugovornica koja se s ovom praksom susrela prvi put.

Iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje kažu da liječnici obiteljske medicine nisu dobili uputu HZZO-a prema kojoj više nisu u obvezi izdavati papirnata Izvješća o privremenoj nesposobnosti ili spriječenosti za rad. Obavijest je sredinom veljače išla poslodavcima koji podnose elektroničkim putem zahtjeve za povrat isplaćene nakade plaće - da u tom slučaju ne traže osiguranike papirnata Izvješća.

Pročitajte i ovo Radovi na aglomeraciji u karlovačkoj Zvijezdi - 1 Obnova iz pakla Žena upala u iskopanu rupu duboku tri metra, radove kao da izvodi tvrtka A je to, a neki su u suzama zvali gradonačelnika

"Međutim, ugovorni doktori i dalje imaju obvezu izdavanja papirnatih Izvješća prema zahtjevu osiguranih osoba ili ako poslodavac nije u sustavu eZdravstveno. Papirnata Izvješća nisu u potpunosti ukinuta", poručuju iz HZZO-a.

Kako izgleda postupak otvaranja i zatvaranja bolovanja

Dakle, liječnik obiteljske medicine dužan je izdati doznaku za bolovanje u papirnatom obliku ako je osiguranik zaposlen kod poslodavca koji ne podnosi zahtjev za povratom isplaćene naknade plaće digitalnim putem.

Na pitanje kako sada izgleda postupak otvaranja i zatvaranja bolovanja, iz HZZO-a pojašnjavaju:

"Osiguranik koji je obolio ili koji je privremeno spriječen za rad zbog drugih okolnosti obvezan je javiti se svom izabranom doktoru u roku od tri dana od nastanka privremene nesposobnosti za rad odnosno u roku od tri dana od dana prestanka njezina prestanka. 

Pročitajte i ovo Anja Perković i Miljenko Gočin - 3 Detalji nesreće Zašto je sletio s ceste autobus pun djece? "Čovjek je bio odgovoran i procijenio da je bolje skliznuti u odvodni kanal"

Početak i dužinu trajanja privremene nesposobnosti utvrđuje izabrani obiteljski liječnik. Takva se informacija odmah šalje u Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske (CEZIH), a HZZO tu informaciju preuzima i dostavlja portalu eZdravstveno kojem mogu pristupiti poslodavci. Isti je postupak i u slučaju završetka bolovanja."

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene