Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Izlaz s autoceste Zagreb - Lučko od danas ide znatno brže. Otvorena je novoizgrađena naplatna postaja Demerje, ali i rekonstruirana postaja Lučko. I dok će Lučko biti namijenjeno isključivo za gotovinsko plaćanje cestarina, Demerje je za bezgotovinsko.


Naplatna postaja odlično funkcionira za sada i nema gužve. Korisnici u miru dolaze, bez ikakvog pritiska, navikavaju se na novi sustav gdje sami plaćaju karticama ili ENC-om. Koliko smo primijetili upute itekako pažljivo prate. Inače, ovdje se koriste sve vrste kartica, od bankovnih, debitnih, smart i INA kartica kao i elekroničkih uređaja. Osam staza je za kartice i stani kreni elektroničku naplatu, a dva za brzu elektroničku naplatu. Sve to trebalo bi olakšati ljetnu sezonu koja je pred nama i konačno reći zbogom prometnim čepovima kakve smo navikli gledati. Ukupna investicija je sto milijuna kuna. Nakon spomena ove cifre mnogi su se zapitali znači li to da će poskupjeti cestarina, no, takvih najava nema. Zanimljivo, otvorenje ove velike investicije prošlo je bez ijednog političara, da su izbori to sigurno ne bi bilo tako.

11.000 vozila u sat vremena

Korisnicima je na usluzi deset naplatnih staza od čega dvije predviđene za brzu traku odnosno elektroničku naplatu cestarine uz brzinu kretanja vozila od 40 kilometara na sat. Staza - stani kreni ENC, kao i bankovne, debitne, charge, smart i Ina kartice koriste se na preostalih osam staza. Demerje povećava protočnost vozila za gotovo pet puta. Na sat će tako moći prolaziti više od 11.000 vozila. 'Ovo bi znatno trebalo smanjiti gužve, odnosno trebalo bi ih potpuno ukloniti na naplatnoj postaji Lučko, odnosno na prilazu gradu Zagrebu, jer je kapacitet pet puta povećan nego što je bio', rekao je Ivan Božić, voditelj pravca Zagreb- Bosiljevo.

Kada krenu prve gužve, znati će se hoće li sve funkcionirati kako je zamišljeno. Naravno, bitno je kako se na novi sustav navikavaju korisnici. Primjerice, elektroničke uređaje za naplatu mnogi ne drže na vjetrobranskom staklu što kod ovog novog sustava može izazvati probleme i zastoje. Zato i građane treba pripremiti.