Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Sve je spremno, ali...

NEMOGUĆA MISIJA Evo zašto još ne možete skinuti aplikaciju za pacijente

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Svi oni koji su u ponedjeljak pokušali doći do mobilne aplikacije HZZO-a preko koje bi, putem svojih pametnih telefona, mogli komunicirati sa svojim obiteljskim liječnikom, doživjeli su razočaranje. Nemoguća misija.

U HZZO-u navode kako je mobilni portal za pacijente spreman za puštanje u rad, ali da je u medijima pogrešno interpretirana informacija da će to biti u ponedjeljak. Ne navode niti hoće li to biti ovog tjedna već samo da će o datumu početka njegovog rada na vrijeme izvijestiti javnost.

Kada portal počne s radom, pacijenti će se kroz aplikaciju uz pomoć mobilnog uređaja moći naručiti kod obiteljskog liječnika, zatražiti recept za obnovu terapije koju već koriste, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke administrativne dokumente, primjerice doznake.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor koji će im dati i lozinku za ulaz u mobilni portal.

U HZZO-u pojašnjavaju da bi u ovom trenutku mobilnu aplikaciju mogla koristiti trećina građana Hrvatske ili 1,5 milijuna osiguranika HZZO-a, a za komunikaciju putem mobilnog portala bit će dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 timova dentalne medicine.

U najskorije vrijeme planira se dostupnost mobilne aplikacije svima, tvrde u Zavodu te dodaju da je mobilni portal siguran komunikacijski kanal, a sva komunikacija automatski je evidentirana u kartonu pacijenta. Na liječniku, naravno, ostaje odluka u kojim će slučajevima pacijentu ipak reći da bi bilo dobro da dođe u ordinaciju.

Ideja dobra, provedba problematična

Pročitajte i ovo Pacijenti u čekaoni Osigurajte se Nova odluka HZZO-a: Poskupile zdravstvene usluge za dio pacijenata Ilustracija nove upute Znate li za novost vezanu za bolovanje? Iz HZZO-a objasnili kakva je procedura

No, u Koordinaciji hrvatske obiteljske medicine KoHOM-u, iako smatraju ideju mobilne aplikacije dobrom, naglašavaju da je provedba ideje - problematična i upitna.

"Ovakav način komunikacije može smanjiti telefonske pozive, ali treba naglasiti da će se usluga pružiti u roku 48 sati radnim radom, a ne odmah po primitku zahtjeva. Primarna uloga liječnika obiteljske medicine i dalje ostaje pregledavanje, liječenje i komunikacija u ordinaciji. Naših 20 minuta za pacijenta ostaje glavni dio našeg rada.

Liječnici obiteljske medicine ostavljaju sat vremena dnevno za rješavanje administracije, a među ostalim i za mobilnu aplikaciju. Liječniku i medicinskoj sestri je potrebno vrijeme za upoznavanje pacijenta sa mobilnom aplikacijom, davanja zaporke i potpisivanja ugovora s pacijentom o korištenju mobilne aplikacije.

Upitna je informatička pismenost stanovništva te posjedovanje i korištenje "pametnog" mobilnog telefona, koja nije jednaka u cijeloj Hrvatskoj. Drugi problem je što trenutno svi računalni programi s kojima radimo ne podržavaju tu aplikaciju, iako se na tome radi", stoji u dopisu koji je u ime KoHOM-a potpisala dr. Vikica Krolo.

Liječnici spočitavaju HZZO-u i da sa zdravstvenim radnicima komunicira preko medija, te se čini kao da se radi o reklamiranju HZZO-a da bi se odvukla pažnja sa pravih problema u zdravstvu.

Građanima je kroz sustav e-Građani od 20. rujna dostupan Portal za pacijente pod nazivom Portal zdravlja, no njemu je do sada pristupilo tek 2500 osoba.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene