454664
454664
454664
454664
454664

NEMOGUĆA MISIJA Evo zašto još ne možete skinuti aplikaciju za pacijente

  • , 24.10.2016., 16:37
  • Autor:
  • komentara

Svi oni koji su u ponedjeljak pokušali doći do mobilne aplikacije HZZO-a preko koje bi, putem svojih pametnih telefona, mogli komunicirati sa svojim obiteljskim liječnikom, doživjeli su razočaranje. Nemoguća misija.

 
 
 
 
Mobilni portal za pacijente spreman, ali ne zna se kad počinje s radom (Foto: Guliver/Thinkstock; Dnevnik.hr)
Mobilni portal za pacijente spreman, ali ne zna se kad počinje s radom (Foto: Guliver/Thinkstock; Dnevnik.hr)

U HZZO-u navode kako je mobilni portal za pacijente spreman za puštanje u rad, ali da je u medijima pogrešno interpretirana informacija da će to biti u ponedjeljak. Ne navode niti hoće li to biti ovog tjedna već samo da će o datumu početka njegovog rada na vrijeme izvijestiti javnost.

Kada portal počne s radom, pacijenti će se kroz aplikaciju uz pomoć mobilnog uređaja moći naručiti kod obiteljskog liječnika, zatražiti recept za obnovu terapije koju već koriste, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke administrativne dokumente, primjerice doznake.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor koji će im dati i lozinku za ulaz u mobilni portal.

U HZZO-u pojašnjavaju da bi u ovom trenutku mobilnu aplikaciju mogla koristiti trećina građana Hrvatske ili 1,5 milijuna osiguranika HZZO-a, a za komunikaciju putem mobilnog portala bit će dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 timova dentalne medicine.

U najskorije vrijeme planira se dostupnost mobilne aplikacije svima, tvrde u Zavodu te dodaju da je mobilni portal siguran komunikacijski kanal, a sva komunikacija automatski je evidentirana u kartonu pacijenta. Na liječniku, naravno, ostaje odluka u kojim će slučajevima pacijentu ipak reći da bi bilo dobro da dođe u ordinaciju.

Ideja dobra, provedba problematična

No, u Koordinaciji hrvatske obiteljske medicine KoHOM-u, iako smatraju ideju mobilne aplikacije dobrom, naglašavaju da je provedba ideje - problematična i upitna.

"Ovakav način komunikacije može smanjiti telefonske pozive, ali treba naglasiti da će se usluga pružiti u roku 48 sati radnim radom, a ne odmah po primitku zahtjeva. Primarna uloga liječnika obiteljske medicine i dalje ostaje pregledavanje, liječenje i komunikacija u ordinaciji. Naših 20 minuta za pacijenta ostaje glavni dio našeg rada.

Liječnici obiteljske medicine ostavljaju sat vremena dnevno za rješavanje administracije, a među ostalim i za mobilnu aplikaciju. Liječniku i medicinskoj sestri je potrebno vrijeme za upoznavanje pacijenta sa mobilnom aplikacijom, davanja zaporke i potpisivanja ugovora s pacijentom o korištenju mobilne aplikacije.

Upitna je informatička pismenost stanovništva te posjedovanje i korištenje "pametnog" mobilnog telefona, koja nije jednaka u cijeloj Hrvatskoj. Drugi problem je što trenutno svi računalni programi s kojima radimo ne podržavaju tu aplikaciju, iako se na tome radi", stoji u dopisu koji je u ime KoHOM-a potpisala dr. Vikica Krolo.

Liječnici spočitavaju HZZO-u i da sa zdravstvenim radnicima komunicira preko medija, te se čini kao da se radi o reklamiranju HZZO-a da bi se odvukla pažnja sa pravih problema u zdravstvu.

Građanima je kroz sustav e-Građani od 20. rujna dostupan Portal za pacijente pod nazivom Portal zdravlja, no njemu je do sada pristupilo tek 2500 osoba.

Komentari

Na stranicama portala DNEVNIK.hr omogućeno je čitateljima da iznose svoje komentare i stavove o objavljenim informacijama. Komentari i stavovi čitatelja ne odražavaju stajalište ili mišljenje portala DNEVNIK.hr, novinara ili nakladnika informacija u odnosu na koje se iznose. Za posljedice objavljenih komentara i stavova odgovaraju isključivo čitatelji te se čitatelji upozoravaju da na portalu DNEVNIK.hr nije dopušteno objavljivati nedopuštene sadržaje poput neistinitih, uvredljivih, klevetničkih ili na drugačiji način nezakonitih sadržaja. Navedena zabrana obuhvaća i zabranu kršenja tuđih prava intelektualnog vlasništva i korištenje tuđih osobnih podataka. Na stranicama portala DNEVNIK.hr nije dopušteno poticati, pogodovati poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju po bilo kojoj osnovi (na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije) te antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih totalitarnih režima. Redakcija portala DNEVNIK.hr ima pravo odmah po saznanju za nedopušteno djelovanje ili podatak ukloniti sporni sadržaj ili mu onemogućiti pristup, a za sve posljedice odgovara osoba koja je obavljala nedopuštenu djelatnost ili postavila sporni sadržaj na stranicu.



DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se