Mobilni portal za pacijente spreman, ali ne zna se kad počinje s radom (Foto: Guliver/Thinkstock; Dnevnik.hr)
Mobilni portal za pacijente spreman, ali ne zna se kad počinje s radom (Foto: Guliver/Thinkstock; Dnevnik.hr)

Svi oni koji su u ponedjeljak pokušali doći do mobilne aplikacije HZZO-a preko koje bi, putem svojih pametnih telefona, mogli komunicirati sa svojim obiteljskim liječnikom, doživjeli su razočaranje. Nemoguća misija.


U HZZO-u navode kako je mobilni portal za pacijente spreman za puštanje u rad, ali da je u medijima pogrešno interpretirana informacija da će to biti u ponedjeljak. Ne navode niti hoće li to biti ovog tjedna već samo da će o datumu početka njegovog rada na vrijeme izvijestiti javnost.

Kada portal počne s radom, pacijenti će se kroz aplikaciju uz pomoć mobilnog uređaja moći naručiti kod obiteljskog liječnika, zatražiti recept za obnovu terapije koju već koriste, a bit će moguće poslati i zamolbu za neke administrativne dokumente, primjerice doznake.

Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor koji će im dati i lozinku za ulaz u mobilni portal.

U HZZO-u pojašnjavaju da bi u ovom trenutku mobilnu aplikaciju mogla koristiti trećina građana Hrvatske ili 1,5 milijuna osiguranika HZZO-a, a za komunikaciju putem mobilnog portala bit će dostupno ukupno 939 timova opće/obiteljske medicine, 165 pedijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 timova dentalne medicine.

U najskorije vrijeme planira se dostupnost mobilne aplikacije svima, tvrde u Zavodu te dodaju da je mobilni portal siguran komunikacijski kanal, a sva komunikacija automatski je evidentirana u kartonu pacijenta. Na liječniku, naravno, ostaje odluka u kojim će slučajevima pacijentu ipak reći da bi bilo dobro da dođe u ordinaciju.

Ideja dobra, provedba problematična

No, u Koordinaciji hrvatske obiteljske medicine KoHOM-u, iako smatraju ideju mobilne aplikacije dobrom, naglašavaju da je provedba ideje - problematična i upitna.

"Ovakav način komunikacije može smanjiti telefonske pozive, ali treba naglasiti da će se usluga pružiti u roku 48 sati radnim radom, a ne odmah po primitku zahtjeva. Primarna uloga liječnika obiteljske medicine i dalje ostaje pregledavanje, liječenje i komunikacija u ordinaciji. Naših 20 minuta za pacijenta ostaje glavni dio našeg rada.

Liječnici obiteljske medicine ostavljaju sat vremena dnevno za rješavanje administracije, a među ostalim i za mobilnu aplikaciju. Liječniku i medicinskoj sestri je potrebno vrijeme za upoznavanje pacijenta sa mobilnom aplikacijom, davanja zaporke i potpisivanja ugovora s pacijentom o korištenju mobilne aplikacije.

Upitna je informatička pismenost stanovništva te posjedovanje i korištenje "pametnog" mobilnog telefona, koja nije jednaka u cijeloj Hrvatskoj. Drugi problem je što trenutno svi računalni programi s kojima radimo ne podržavaju tu aplikaciju, iako se na tome radi", stoji u dopisu koji je u ime KoHOM-a potpisala dr. Vikica Krolo.

Liječnici spočitavaju HZZO-u i da sa zdravstvenim radnicima komunicira preko medija, te se čini kao da se radi o reklamiranju HZZO-a da bi se odvukla pažnja sa pravih problema u zdravstvu.

Građanima je kroz sustav e-Građani od 20. rujna dostupan Portal za pacijente pod nazivom Portal zdravlja, no njemu je do sada pristupilo tek 2500 osoba.