Obavijesti Video Pretražite Navigacija
nema razloga za brigu

Šefčovič tvrdi da je LNG terminal siguran: "Znamo koliko je vaša obala prekrasna, zato imamo tako stroge standarde"

Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju (Foto: Dnevnik.hr)
Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju (Foto: Dnevnik.hr) Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju, i Katarina Alvir (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju, i Katarina Alvir (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr +0 Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju, i Katarina Alvir (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Galerija 1/3 >>
Hrvatska bi projektom LNG terminala na Krku postala energetsko čvorište regije, uvjeren je Maroš Šefčovič, potpredsjednik Europske komisije zadužen za energetsku uniju. Smatra i kako nema razloga za brigu kada je u pitanju utjecaj ovog projekta na okoliš, te da će hrvatska obala ostati čista i nezagađena.

Što energetska unija znači za Hrvatsku?

Pročitajte i ovo Gordan Jandroković, Roberta Metsola, Andrej Plenković Ima ozbiljnog konkurenta Ugledni medij raspisao se o Plenkoviću, pogledajte gdje ga vide: "Bio bi to pozitivan signal..." Ilustracija - 3 ORBANOVE RIJEČI ODZVANJAJU Ima li Hrvatska priliku postati energetski lider u regiji? "Imamo naftovod i ulazni terminal na Krku, ali ono što nemamo..."

Energetska unija za Hrvatsku znači sigurniju, čišću i bolju opskrbu energentima za građane Hrvatske. Vjerujem da će biti i dostupnija, jer ono što želimo postići je da osiguramo da Hrvatska ima dovoljno energenata za svoje potrebe, a da ide u smjeru čišće energije, a onda bi se ta čišća energija koristila za opskrbu industrije, za automobile sa što manje štetnih emisija ili bez štetnih emisija. Jednostavno, Hrvatska bi bila na tom putu dekarbonizacije proizvodnje energije što je potpisano i Pariškim sporazumom i što bi cijeli svijet trebao slijediti.

Europska unija financira gradnju LNG terminala na Krku. Koliko je taj projekt važan za EU?

LNG terminal na Krku je od strateške važnosti za ovu regiju, Hrvatsku i Europsku uniju. Važan je kako bi se osiguralo da prvi put u Europskoj uniji možemo dostavljati plin u svim smjerovima, opskrbljivati sve zemlje članice sa sjevera, od LNG terminala u baltičkim zemljama, Poljskoj, ali i s juga, iz Italije, Grčke i Hrvatske i s istoka koji je tradicionalno bio pravac opskrbe, i obratno sa zapada na istok. Tako bismo prvi put imali univerzalni pristup globalnom tržištu, a to bi osiguralo da plaćamo manju cijenu, imali bismo mogućnost birati od koga kupujemo plin. Mislim da bi Hrvatska ovim projektom postala energetsko čvorište za ovu regiju.

Ali što s utjecajem na okoliš?

Ja sam iz Slovačke, znamo koliko je vaša obala prekrasna, volimo hrvatsko more i želimo biti potpuno sigurni da će ostati čista, netaknuta i to je razlog zašto imamo tako stroge standarde o utjecaju na okoliš. Osobno sam, neovisno, posjetio LNG terminal u Litvi i uvjeravam vas da današnja tehnologija ima odgovore na sve primjedbe oko utjecaja na okoliš.

Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju (Foto: Dnevnik.hr) Maroš Šefčovič, potpredsjednik Komisije zadužen za energetsku uniju, i Katarina Alvir (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Foto: DNEVNIK.hr

Znači, ne trebamo se bojati?

Stvarno mislim da ne. Ne samo da je Vlada, već je i EU vrlo svjesna koliko je važna zaštita okoliša i nitko ne podupire tehnologiju koja bi štetila okolišu.

Mnogo se građana žalilo na razdjelnike i prošle je godine Vlada suspendirala odluku o njihovu uvođenju. Je li ta odluka bila opravdana? Ako jest, zašto i što mi možemo kao kupci?

To je problem s kojim se susrećemo u nekoliko zemalja članica. Moramo pronaći najbolji odgovor na problem troškova. Potpuno sam uvjeren da kada bi potrošači imali vrlo jasne informacije koliko plaćaju grijanje, ali i koliko plaćaju za struju, a što je pitanje pametnih brojila, to onda jasno utječe na njihovo ponašanje, tako da znaju kako se to očituje na njihovim računima za energiju koji osiguravaju te važne informacije tako da mogu prilagoditi svoje ponašanje. Vjerujem da su te informacije ključne za potrošače i moramo pronaći rješenje za troškove jer vjerujem da danas u modernom i digitaliziranom svijetu moramo imati te jasne informacije i trebaju nam pametna brojila kako bismo modernizirali područje energetike.

Koliko je tvrtka Ina važna za Energetsku uniju? Kao što vjerojatno znate, postoji spor između Hrvatske i Mađarske oko Ine?

Pratimo taj problem već neko vrijeme i koliko sam shvatio, sada se razmatraju različiti planovi kako riješiti taj problem, kako pronaći rješenje tog spora između Mađarske i Hrvatske, ali istodobno i kako osigurati da svi preustroji vezani za Inu budu potpuno usklađeni s europskim zakonima. Moram reći kako je postignut vrlo velik napredak u radnoj skupini između hrvatske Vlade i Europske komisije o tome kako rješavati probleme s Inom i nadam se da ćemo pronaći brzo rješenje ovog problema i da se možemo usredotočiti na ono što je važno kako bi Hrvatska i Mađarska surađivale dobro na području energetike, jer mislim da će ta suradnja biti vrlo važna za dobru budućnost LNG terminala na Krku.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene