Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Autocesta na kojoj su se radovi otvarali nekoliko puta, skuplja iako prolazi ravnicom i nema tunele.


'Za 47 kilometara autoceste Zagreb-Sisak platit će se oko 5,1 milijardi kuna, a za 300 kilometara do Splita devet milijardi. Od Zagreba do Zadra je valjda 'pukla' Panonska ravnica, a od Zagreba do Siska bit će nebrojeno puno tunela, mostova i vijadukta!?', ironično je prokomentirao Radimir Čačić, za čijeg je ministarskog mandata pokrenuta izgradnja Dalmatine. Unatrag četiri godine sagrađeno je devet kilometara. Prosječna i nezahtjevna autocesta u Europi stoji dvostruko manje, javlja Novi list.

Radove na autocesti Zagreb-Sisak ovih je dana ponovno otvorila premijerka Jadranka Kosor, a koštat će 14,8 milijuna eura po kilometru. Dalmatina je na 300 manje zahtjevnih, od ukupno 380 kilometara, stajala nešto više od 4 milijuna eura po kilometru. Srbija će autocestu od Bara do Beograda, s čak 202 tunela, graditi za 11,5 milijuna eura po kilometru, dok IGH Crnogorcima za gradnju autoceste Boljare-Bar nudi 16 milijuna eura po kilometru.

'Svaka autocesta ima svoje zahtjeve i zakonitosti, pa nema smisla na ovakav način uspoređivati cijene. U slučaju buduće A11 od Zagreba do Siska teren je pun mulja, a da bi se on nasipao, potrebno je sa strane dovesti ogromne količine šljunka, dok je primjerice, na velebitskim dionicama Dalmatine materijal bio nadohvat ruke', kažu u HAC-u. U ministarstvu Božidara Kalmeta, koji je 2004. godine najavio izgradnju A11 za 3 milijuna eura po kilometru, nemaju komentara.