Ljetne prometne gužve naravno otežavaju posao u HAK-u. 'Kontaktni centar zaprima povećani broj poziva radi informiranja o prohodnosti cesta. Javlja se umor i nervoza kod vozača, što umanjuje vozačke sposobnosti, te neizravno može dovesti do većeg broja prometnih nesreća, ali i nesreća s teškim posljedicama. Također, umor vozača smanjuje koncentraciju vozača što može dovesti do krivo utočenog goriva ili zaključavanja ključeva u vozilu', kažu nam u Hrvatskom autoklubu.
Kažu kako ne mogu precizno odrediti postotak povećanja broja zahtjeva za pomoć na cestama, ali 'zbog specifičnih uvjeta vožnje i najčešće visokih temperatura javljaju se ujedno i razni tehnički problemi na vozilu'.
Stranci nazovu i pitaju: 'Koliko litara goriva možemo unijeti u Hrvatsku'
Pomoć od HAK-a traže svi, članovi, nečlanovi, stranci… Primjerice u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna 2014. godine. Hrvatski sutoklub je zabilježio oko 18.000 intervencija, što otklona kvara na cesti što prijevoza oštećenih i vozila u kvaru. 'Od tih 18.000 otprilike 30% - 35% su stranci koji su trebali pomoć. U tome razdoblju Hrvatski autoklub ostvari 35% ukupnog posla u cijeloj godini vezanog uz pružanje pomoći na cesti. Od otprilike 8.000 zahtjeva za otklonom kvara na cesti HAK je uspješno otklonio oko 80% kvarova vozila', napominju iz HAK-a za Dnevnik.hr, te dodaju kako se uz pružanje pomoći na cesti organiziraju zamjenska vozila za nastavak putovanja, smještaj osoba do popravka vozila, nastavak putovanja vlakom ili autobusom, pa čak i avionske karte za povratak kući.
Vozači se tijekom ljetnih mjeseci na cestama najčešće žale na probleme s pregrijavanjem motora do kojeg dolazi zbog visokih temperatura, ali i povećanog opterećenja motora. Također im se, zbog povećane potrošnje energije, do kojeg dolazi korištenjem klime, ventilacija,svjetla, događa da im otkaže sustav punjenja električnom energijom. Ponekad dolazi i do potpunog otkazivanja kvačila ili njegovog pregrijavanja čemu su također uzrok, objašnjavaju nam u HAK-u, uvjeti i način vožnje. Kako u kolonama dolazi do učestalih kočenja često se događa da se vozačima pregriju kočnice, posebno ako automobil vuče prikolicu.
Probleme vozačima stvaraju i greškom utočeno neodgovarajuće gorivo, zatim im se događa da im ključevi slučajno ostanu zaključani u automobilu, a ponekad dolazi i do mehaničkih oštećenja pogonskih osovina i ovjesa vozila.
'Hrvatski autoklub obvezuje se biti na licu mjesta od vremena poziva do dolaska pomoći u roku od najviše 45 minuta (izuzevši otoke). U gradovima, gdje su pokretne radionice i specijalna vozila za uklanjanje i prijevoz u blizini, pomoć može stići i za svega desetak minuta, ali u slabije naseljenim područjima 45 minuta je najviše vrijeme čekanja', objašnjavaju u HAK-u. Kažu kako vrijeme dolaska pomoći ovisi o mjestu incidenta, dostupnosti pokretne radionice (moguće da je već na intervenciji) odnosno specijalnog vozila za uklanjanje i prijevoz, te o eventualnim mogućim čekanjima u koloni, kojeg naravno nisu pošteđena ni njihova vozila za pomoć.
Kako bi izbjegli moguće neugodnosti s problemima na cesti tijekom ljetnih gužvi tijekom putovanja obratite pažnju da ne ponavljate neke od najučestalijih grešaka koje se vozačima događaju, zbog čeka na kraju trebaju pomoć na cesti. Izbjegavajte stalno pritisnuto kvačilo u koloni, prekomjerno korištenje kočnica, te nepažnju kod točenja goriva i zaključavanja automobila. Osim toga izbjegavajte pretjerano 'forsiranje' vozila u neprimjerenim vremenskim okolnostima.
Naravno da su u HAK-u doživjeli i neke nesvakidašnje i neobične situacije zbog kojih su ih vozači tražili pomoć. Dobili su na primjer poziv od vozača koji se kupao s ključevima vozila i izgubio ih u moru, zatim zbog zaključavanja vozila u kojem je ostalo malo dijete, a čak je bilo i poziva u kojima je vozač tvrdio da su malo dijete ili čak kućni ljubimac sami zaključali automobil i ostali unutra.
Poneki vozači tražili su slikovita objašnjenja upozoravajućih simbola vozila, a ponekad vozači pomoć traže zbog ulijevanja raznih tekućina u neodgovarajući sustav – npr. ulijevanje ulja u sustav hlađenja, te rashladne tekućine u sustav podmazivanja motora.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook